וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון מציג: ח"כ זועבי לצד חמושים במרמרה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.8.2010 / 9:40

סרטונים שפורסמו באתר גל"צ מציגים את ח"כ חנין זועבי על סיפון המרמרה כשלצידה פעילים חמושים במוטות. זועבי: "חשבתי שזה חלק מציוד הספינה, בשום פנים לא ראיתי פעילים מכים חיילים"

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות גלי צה"ל)

סרטונים שנחשפו הבוקר (רביעי) באתר גלי צה"ל מציגים את ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בסמוך לפעילי ארגון IHH על הספינה מרמרה אשר היו חמושים באלות ומוטות. בהמשך הקטע, נשמעת זועבי מתווכחת עם אחד מקציני צה"ל בניסיון למנוע פינוי פצוע קשה לבית חולים. הסרטונים עומדים בסתירה לטענת זועבי לפיה לא ידעה על נוכחות חמושים על הסיפון.

זועבי הגיבה על פרסום הסרטון ואמרה לוואלה! חדשות כי "ראיתי מקלות מפוזרים על הספינה, אך לא ידעתי מה עושים איתם". זועבי סיפרה כי "עבורי הם היו חלק מכלי השיט, חלק מהציוד בספינה. זה לא היה משהו לא טבעי. בנוסף לכך, בכל הראיונות שהיו לי לאחר אירועי המשט אמרתי בצורה ברורה שהייתה קבוצת אנשים שאמרה שהיא רוצה להגן על חדרו של קפטן הספינה. בשום פנים ואופן לא ראיתי פעילים מכים חיילים. ההמצאות האלה מוכיחות שיש כוונה להפליל אותי ולהפוך אותי ל'טרוריסטית'".

בהתייחסה לטענה כי מנעה מחיילי צה"ל לפנות פצועים לבתי חולים בארץ אמרה זועבי כי "זהו שקר והסתה. היו מספר פצועים שאמרו שהם לא רוצים להתפנות לבתי חולים בישראל. אלו היו אנשים שנפצעו באורח קל, בערך שניים מתוך 20 הפצועים. מי שנפצע באורח קשה הועברו במסוקים לבתי חולים בישראל. אני לא מפקדת שלהם, מי אני שאחליט את מי לפנות ואת מי לא?".

"העברתי את בקשת הפצועים לחיילים"

זועבי הוסיפה כי "חלק מהפצועים ביקשו לא להתפנות לבתי חולים ואני בסך הכול העברתי את בקשתם לחיילים. אמרתי לחיילים 'הם לא רוצים להתפנות'. הטענה שמנעתי פינוי היא פשוט שקר גס והמצאה מגוחכת".

כזכור, חברת הכנסת מבל"ד אמרה לאחר המשט כי סייעה לכוחות לפנות את הנפגעים. גורם בכיר בחיל הים מסר אז כי "קשה להאמין שזועבי, אשר שהתה בחדר המדרגות של המרמרה, לא הבחינה בניסיונות לקחת חיילים כבני ערובה ולהסתירם בבטן האונייה".

זועבי אמרה לאחר המשט עוד כי "היה ירי חי, מסביבנו 14 ספינות, המסוק הוריד חיילים לספינה ותוך חמש דקות ראיתי שלוש גופות, איפה שלא היה שום נשק", סיפרה. "אחר כך מתו פעילים נוספים משום שלא קיבלו סיוע רפואי. אחרי שישראל השתלטה על הספינה, בסביבות 5 וחצי בבוקר, קראו לכל האנשים להיכנס לחדרים בספינה והחל תהליך חיפוש שנמשך עד שהגענו לאשדוד, כלומר עד 6 בערב. הנחת העבודה של ישראל היא שמדובר בטרוריסטים. היתה אווירת מלחמה. לא ככה משתלטים על 600 נוסעים. ככה נוהגים כשיש כוונה לרצוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully