וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בנצרת עילית: לא נאפשר הקמת בי"ס ערבי

גיל סימה

5.8.2010 / 14:22

תושבים ונציגי מפלגות הימין במועצת העיר זועמים על כוונת העייריה לדון בהקמת בית ספר ערבי. אחד מחברי המועצה: "אילו הם רצו אתר הנצחה לחללי חיזבאללה, אז גם היו נותנים להם את זה?"

"בנצרת עילית לא יוקם בית ספר ערבי, חד משמעית". כך אמר היום (חמישי) זאב הרטמן, חבר מועצת העיר נצרת עילית הזועם על התכנסותה הקרובה של ישיבה מטעם העירייה ונציגים של משרד החינוך לבחינת הצורך בהקמת בית ספר ערבי ראשון בעיר.

הדיון בנושא החל לפני כשנה כאשר נציגי האוכלוסייה הערבית בעיר, המהווה קרוב ל-20% מהתושבים, פנו לחברי מועצת העיר הערבים, השותפים בקואליציה העירונית, ודרשו מהם להעלות את נושא הקמת בית הספר בפני ראש העירייה שמעון גפסו. במסגרת המגעים הוחלט בסופו של דבר כי העירייה תקים ועדה בשיתוף נציגי משרד החינוך ותבחן את חיוניותו של בית ספר מסוג זה.

הידיעה על אפשרות הקמת בית ספר ערבי בעיר תפסה תאוצה, ובשבועות האחרונים הגיעה גם לחברי המועצה הימניים המתנגדים בחריפות לעצם העלאת הדיון בנושא. "כל בתי הספר פתוחים לכולם, כולל לערבים. ובכלל, ערבי אשר מגיע לגור בנצרת עילית צריך לדעת שיש כללים בעיר הזאת", מחה הרטמן.

"האתיופים בעיר לא ביקשו בי"ס"

הרטמן הוסיף ואמר כי "כאשר האתיופים או הרוסים הגיעו לעיר הם גם ביקשו בי"ס בשביל עצמם? אם היית אומר לי שהם רוצים אתר הנצחה לחללי החיזבאללה אז גם היו נותנים להם את זה? לא סתם ראש העיר ביטל את הוועדה שהוקמה לצורך כך".

בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר חבר מועצת העיר ד"ר גטאס ראיד, שהישיבה הראשונה לדיון בהקמת ביה"ס היתה אמורה להתקיים אתמול, אך לדבריו התחייבויות פוליטיות של ראש העיר מנעו את קיומו. "איזו סיבה יש לילדים שלנו המתגוררים בעיר לנסוע לכפרים השכנים?", הוא תהה. "מעניין מה היו מגיבים על זה התושבים היהודים אם זה היה קורה לילדים שלהם".

בעירייה אמרו בתגובה כי "הוועדה האמורה לבדוק אם יש צורך בהקמת בית ספר ערבי, באה מבקשת חברי המועצה הערביים. היא לא התכנסה מסיבות טכניות. במשרד החינוך עדיין לא יודעים אם יש לכך צורך, כאשר כרגע התשובה שנאמרה לנו היא שאין. הוועדה תתכנס בבוא העת. נציין כי בעיר קיימת שכונה המאוכלסת ב-3,000 תושבים ערבים ואלו נהנים ממתנ"ס, גני ילדים ומועדון נוער. גם אם יוחלט על הקמת בית ספר, הוא יוקם בשכונה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully