וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: על הפוליטיקאים להגיד - לא להומופוביה

אייל דץ

1.8.2010 / 0:01

אלפי אנשים השתתפו אמש בעצרת לציון יום השנה לרצח במרכז הנוער הגאה בתל אביב. שר החינוך דיבר על צעדים שביצע למען הקהילה וח”כ הורוביץ אמר: ”די לנו במילים - אנחנו רוצים מעשים”

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: עידן גוראל)

אלפי בני אדם השתתפו אמש (שבת) בעצרת יום השנה לרצח במועדון הנוער הגאה "בר נוער" בתל אביב, בו נהרגו ניר כץ וליז טרובישי, ונפצעו רבים אחרים. ארועי הזיכרון החלו בטקס הנחת זרים והדלקת נרות בצומת הרחובות נחמני ורוטשילד בסמוך למקום הרצח.

המשתתפים בטקס המשיכו, כשהם נושאים לפידים ושלטים נגד הומופוביה, אל עבר "המרכז הגאה" בגן מאיר, שם נערכה עצרת הזיכרון המרכזית, בה נשאו דברים בין היתר רז מישקין שנפצע קשה בפיגוע ומרותק לכסא גלגלים, שר החינוך גדעון סער (ליכוד), ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), ראש עיריית ת"א רון חולדאי, יו"ר אגודת הלהט"ב מייק המל ואיילה כץ – יו"ר תהל"ה, אשר בנה יניב נרצח באירוע. מארגני ארועי הזיכרון אמרו כי "הרצח בבר נוער הוכיח מעל לכל ספק כי החופש לחיות חיים על פי בחירה עדיין נמצא בסכנה".

שר החינוך, גדעון סער, נאם בפני המשתתפים ואמר כי "קשה להאמין, אבל עברה כמעט שנה מאז אותו ערב מר, בו רוצח נתעב טבח בנערים ברחוב נחמני. עצרת זו חשובה. חובתנו היא להיאבק על דמותה של החברה הישראלית. חברה חופשית שמוקיעה אלימות וחותרת לשיוויון זכויות".

סער הוסיף, כי "האתגר שלנו הוא לעבור מניסיונות גלויים לדה לגיטימציה של קהילת הלהט"ב לדה לגיטימציה של ההומופוביה. זהו מאבק שיהיה קשה לנהל ללא התייצבותה של המנהיגות הפוליטית בישראל. על אנשי הציבור מכל הזרמים הפוליטיים להגיד דברים ברורים – כן לסובלנות, לא להומופוביה. אל תפחדו לומר את דעתכם, אל תעשו חשבונות פוליטיים".

סער ציין מספר צעדים שביצע למען הקהילה במסגרת תפקידו כשר החינוך, וביניהם חומרי לימוד חדשים בנושא חינוך מיני שהוכנו ואפשרות להתנדב בקרב הקהילה במסגרת מחויבות אישית.

"אני רואה חשיבות לתת לאנשי-חינוך כלים מקצועיים להושיט יד לנערות ונערים רבים שסובלים ממצוקה נפשית לא בגלל חטא שחטאו, אלא רק בגלל מי שהם, או בגלל חשש מיחס חברתי", אמר סער, "לאנשי חינוך יש גם תפקיד-מפתח בדרך לשינוי חברתי ולהפנמת ערכים".

עצרת יום השנה לרצח בבר נוער. אורי לנץ
עצרת יום השנה לרצח בבר נוער/אורי לנץ

ח"כ הורוביץ אמר לוואלה! חדשות כי "מצער אותי שהרוצח עדיין מסתובב חופשי, אבל יותר מצער אותי שהרבה אנשים לא למדו את הלקח וממשיכים להסית".

לאחר מכן עלה הורוביץ על דוכן הנואמים ואמר: "ההסתה ממשיכה כאילו לא היה רצח. הסתה של נבחרי ציבור, הסתה של חברי כנסת. אנחנו מתמודדים פה עם גילויי הסתה נוראיים. לדוגמא - מה שקרה רק לפני יומיים בירושלים. סגן ראש עיר מרשה לעצמו לדבר על הקהילה הגאה כאילו מדובר באנשים מעוותים. בסיום מצעד הגאווה בירושלים הותקפו חברי הקהילה והמשטרה בקושי התייחסה אליהם". הורוביץ הוסיף ואמר כי "תל אביב היא לא מדינת ישראל ואנחנו עדים בכל רחבי הארץ לגילויים של הומופוביה. מספיק לנסוע 10 דקות מפה. אפילו כאן בתל אביב לא עובר שבוע בלי מכות, בלי אלימות. די לנו במילים היפות – אנחנו רוצים מעשים". הורוביץ אף הזכיר בדבריו את הצעת החוק שלן להשוואת התמיכה והסיוע הניתנים לנפגעי פשעי שנאה לאלו הניתנים לנפגעי פעולות איבה.

איילה כץ, יו"ר תהל"ה, אשר בנה ניר נרצח בבר נוער, נאמה אף היא בעצרת ואמרה: "האירוע הזה, אמנם אנחנו לא יודעים על מה הוא ולמה, אבל הוא הציף הרבה דברים בחברה הישראלית ויש בי הרבה אופטימיות, שאפשר לשנות את החיים של כולנו, כדי שיהיו חיים הרבה יותר טובים פה בישראל". בעצרת הופיעה הזמרת קורין אלאל והזמר הראל סקעת, ששר את השיר "בתוך" והודה למארגני העצרת על שהזמינו אותו להשתתף בה.

במוצאי שבת, ה-1 באוגוסט 2009, סמוך לשעה 23:00, נכנס לעבר מרכז האגודה לזכויות הפרט לנוער הומו-לסבי ברחוב נחמני בתל אביב הולך רגל לבוש שחורים, פתח בירי לעבר הנוכחים ונמלט מהמקום. מהירי נהרגו שני בני אדם, ליז טרובישי, תושבת חולון בת 16 וניר כץ, תושב גבעתיים בן 26 ו-10 נוספים נפצעו. עד כה, לא חלה התקדמות משמעותית בחקירת המשטרה ולא נעצרו חשודים בביצוע הרצח הכפול.

(עדכון ראשון: 21:07, 31.07.2010)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully