וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ץ רמז שידחה את קבלת ההכרעה על קווי המהדרין

גלעד גרוסמן

27.7.2010 / 14:06

לאחר שמשרד התחבורה הודיע כי יחליט בחודשים הקרובים האם לאמץ את ביטול ההפרדה בין גברים ונשים בקווי המהדרין, הודיע בג"ץ כי הוא דוחה את ההחלטה בעניין במספר חודשים

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

שופטי בג"ץ החליטו היום (שלישי) לדחות את החלטתם הסופית בעניין קווי המהדרין במספר חודשים, זאת לאחר שנציגת משרד התחבורה הודיעה לשופטים שהשר ישראל כ"ץ צפוי להחליט בקרוב האם לאמץ את מסקנות הוועדה שקראה לבטל את קווי ההפרדה.

בתחילת השנה המליצה הוועדה לבחינת התחבורה הציבורית הייעודית בחברה החרדית, לבטל את קווי המהדרין, לאחר שקבעה שההפרדה בין גברים לנשים בקווים אלה אינה עולה בקנה אחד עם החוק ולמעשה מדובר באפליה כנגד נשים. בדיון היום ביקשו נציגי משרד התחבורה לדחות את ההחלטה מכיוון שבחודשים האחרונים מתקיימים ניסיונות לגבש הסכמה עם הציבור החרדי על אופי הפעלת הקווים, בניסיון להמשיך ולהפעילם אולם מבלי לפגוע בנשים שנוסעות באוטובוסים האלה.

השופט אליקים רובינשטיין הציע להמתין עם ההחלטה. "האם לא עדיף לכם שסוף סוף יהיה דבר שמוסכם מאשר דבר שהוא לא מוסכם?", שאל רובינשטיין את העותרים. הוא הוסיף: "נכון שזה לא זהה במתכונת בתקופת הביניים להמלצות הסופיות של הוועדה, אבל יכול להיות שבסופו של דבר התוצאה של כל הדיונים תהיה משהו מוסכם". במהלך הדיון החלה צעירה שנוסעת בקווים לצעוק לשופטים על כך שישנה פגיעה בנשים, והשופטים נאלצו לקרוא אותה לסדר.

"לא הופקו לקחים"

"על בג"ץ לקבל החלטה אמיצה ולהורות על ביטול ההפרדה", אמרה חברת מועצת העיר ירושלים, רחל עזריה, ממובילי המאבק נגד קווי ההפרדה. "לא ייתכן שניאלץ לדחות שוב ושוב את ההחלטה בנושא. אנו לא נניח לשר כ"ץ עד אשר תבוטל ההפרדה", אמרה עזריה. בזמן הדיון התקיים מחוץ לבית המשפט מייצג מחאה של הארגונים הנאבקים בהפרדה, שבו דימו המפגינים אוטובוס שנהוגה בו הפרדה בין המינים ועל בסיס עדתי - אשכנזים וספרדים.

בפברואר השנה הורו שופטי בג"ץ לשר כ"ץ לנמק מדוע לא יישם את המלצות הוועדה. השופטים קבעו שבמקרה זה עקרונות של שמירה על מעמד האישה ושוויון בתחבורה הציבורית מתנגשים בצורך הלגיטימי של החברה החרדית לקווים מופרדים, אולם הבהירו שלא ניתן לקיים קווים מופרדים ללא פיקוח הולם.

"מאז החלו קווים אלה לא הופקו לקחים ולא נקבעו נהלים, והדברים נעשו באופן חופשי, ללא פיקוח הרשויות באשר ליישומם של ערכי השוויון. התוצאה הייתה פגיעה בלא מעטות נשים שביקשו לשבת במקומות המיועדים לגברים לפי חלוקת האוטובוס, כעולה מן התצהירים שצורפו לעתירה", כתבו השופטים בהחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully