וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל" תיכנס לפעילות מבצעית בנובמבר

20.7.2010 / 0:01

מערכת יירוט הטילים לטווח קצר, "כיפת ברזל", השלימה את הניסוי האחרון בהצלחה ושתי סוללות יכנסו לפעילות מבצעית לקראת סוף השנה. למרות שהמערכת נבנתה לטובת דרום הארץ, נראה כי לפחות סוללה אחת תוצב בצפון

משרד הביטחון

(צילום באדיבות משרד הביטחון)

מערכת הביטחון השלימה אמש (שני) את הניסוי האחרון של מערכת "כיפת ברזל" ליירוט טילים לטווח קצר. לראשונה יירטה המערכת מספר רב של איומים במקביל, בתצורה מבצעית מלאה, בשילוב עם מערכת חיל האוויר והנ"מ. בהודעת משרד הביטחון נאמר כי שתי הסוללות הראשונות במערכת יכנסו לפעילות מבצעית כבר בחודש נובמבר השנה, ובמערכת הביטחון אף ציינו כי סוללות נוספות יוזמנו בקרוב.


קצין בכיר במשרד הביטחון אמר לוואלה! חדשות כי "בשבועיים האחרונים המערכת עמדה בהצלחה מלאה ביירוט מטחים כבדים של רקטות, כולל ירי סלקטיבי. המערכת נראית בשלה ועצם כניסתה למבצעיות בזמן כל כך קצר ובתהליך פיתוחי כל כך מהיר, הם הצלחה חסרת תקדים". לראשונה, נטלו צוותי כוחות הנ"מ, שיתפעלו את המערכת עם כניסתה לשימוש, חלק משמעותי ביירוט הרקטות. לדברי הקצין הבכיר, המערכת גם הצליחה ליירט בהצלחה פצצות מרגמה מסוג 120 מ"מ. לדבריו, מתחילת 2011 יחלו בקבלת התקציב האמריקאי לרכישת מערכות נוספות. הוא אף ציין כי למרות שהמערכת נבנתה לטובת דרום הארץ, נראה כי לפחות סוללה אחת תוצב בצפון הארץ.

כאמור, במהלך השבוע האחרון ערכו משרד הביטחון, כוחות הנ"מ ורפאל סדרה אחרונה של ניסויים במערכת, במסגרתם שוגרו והושמדו מספר רב של איומים מסוגים שונים. במסגרת ניסויים אלו, עקבה מערכת "כיפת ברזל" אחרי האיומים, שיערכה את מסלולם, תכננה את מסלולי היירוט שלהם והשמידה את המטרות, כמתוכנן. במסגרת הניסויים שולבו כל מרכיבי המערכת, המפותחת על ידי רפאל, בתוכם מכ"מ מתוצרת אלתא, מערך שליטה ובקרה מתוצרת "אמפרסט", ומשגר ומיירט מתוצרת רפאל.

לאחר סיום הניסוי אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "זהו ציון דרך חשוב למערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות, שהובילו את הפיתוח של מערכת 'כיפת ברזל' בפרק זמן קצר, שאין לו אח ורע בתחום הפיתוחים הטכנולוגיים. נפעל להצבתם המבצעית של הסוללות בשטח בהקדם האפשרי".

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי שני הודה לאנשי מערכת הביטחון, שעבדו במשך השנתיים האחרונות יחד עם אנשי התעשיות הביטחוניות על פיתוח המערכת. שני אמר, כי "הצלחת הניסוי המסכם של 'כיפת ברזל' תביא עמה הזמנת סוללות נוספות, שיאפשרו פריסה מקסימלית בשטח".

"טילים מתוחכמים מתפשטים ברחבי האזור"

מערכת "כיפת ברזל" נועדה להגן על מדינת ישראל מטילים ורקטות קצרות טווח, והיא מפותחת באחריות המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית, כחלק מתוכנית ההגנה הרב שכבתית של מערכת הביטחון, הכוללת את גם את מערכת "שרביט קסמים" לטווח הבינוני ומערכת ה"חץ" לטווח הרחוק.

עוזר מזכירת המדינה לעניינים צבאיים ופוליטיים, אנדרו שפירו, התייחס ביום שישי לשימוש הישראלי במערכת ההגנה האמריקאית ואמר כי היחסים הביטחוניים בין ארצות הברית וישראל חשובים וכי ארה"ב מחויבת לשמור על יתרונה הצבאי של ישראל ובתוך כך היא מסייעת לה בהתמודדות עם איום הטילים. שפירו צוטט בסוכנות הידיעות בלומברג כשאמר כי "ההתקדמות בטכנולוגיית הטילים מחייבת רמה חדשה של שיתוף פעולה אמריקאי-ישראלי. טילים מתוחכמים יותר עם כח הרסני מתפשטים ברחבי האזור. האיומים האלה הם אמיתיים, וחייבים לטפל בהם". בהקשר זה הזכיר שפירו גם את הסיוע שהעבירה ארצות הברית לצורך פיתוחה של מערכת "כיפת ברזל".

עדכון ראשון - 19:58 19.7

  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully