וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על החרדים לפרוש אם הגיור לא יאושר"

הרב הראשי הספרדי, שלמה עמאר, קרא למפלגות החרדיות לפרוש מהממשלה, אם לא יעבור חוק הגיור. עמאר: "רה"מ צריך לדעת שאם הוא מפחד מבג"ץ, ממשלה לא תהיה לו". השר ישי הוסיף ואמר כי אם לא יעבור החוק, "הדבר יוביל לקרע בעם"

הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב שלמה עמאר, קרא אחר הצהריים (ראשון) למפלגות החרדיות לפרוש מהקואליציה אם לא תעבור הצעת חוק הגיור שיזם ח"כ דוד רותם, לפיה יעבור הגיור לידי הרבנות הראשית בלבד.

"אם הם היו שומעים לעצתי היו עומדים כולם כאיש אחד בפה אחד, בלב אחד ואומרים לו, או חוק הגיור או שאנחנו עוזבים", אמר הרב עמאר בראיון לרדיו "קול ברמה". לדבריו, "הרפורמים משתמשים במצב המדיני כדי לאיים על ראש הממשלה. הם יושבים שם והם רוצים להכתיב לנו את החיים. אמרתי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אם חס ושלום יהיה היתר בבג"ץ לגיור רפורמי, אנחנו הופכים את העם לשני חלקים. המשמעות היא שחלק מהעם לא יתחתן עם החלק השני".

הרב המשיך ואמר כי "זה לא משחק, זה לא מצב חברתי, זה לא משבר חברתי. זו קריעת העם לשני עמים, ומי שיפסיד מכך הם דווקא אלו שלא שומרים תורה ומצוות. לא נוכל להתחתן איתם, והיו דברים מעולם".

נתניהו מתנגד לחוק הגיור

עמאר תקף את התנהלות בג"ץ מול הקהילה החרדית. לדבריו, "הגיעו מים עד נפש, דחינו את זה שנים, אנו נאכלים על ידי בג"ץ שלב אחר שלב. פרוסה אחר פרוסה אוכל אותנו הבג"ץ, וכעת הגיעה שעת המבחן. ראש הממשלה מפחד. צריך להעמיד לו מצב כנגד: הוא צריך לדעת שאם הוא מפחד מהם (מבג"ץ), ממשלה לא תהיה לו".

יו"ר ש"ס השר אלי ישי איים אף הוא כי אי-העברת חוק הגיור תיצור קרע בעם. לדבריו, "אם לא יהיה חוק גיור, הדבר יוביל לקרע בעם. היעדר חוק גיור זו סכנה רוחנית עצומה לעם היהודי". גורמים בש"ס הוסיפו רמז של איום בשיחה עם וואלה! חדשות ואמרו כי, "נחיצות החוק מוחלטת ונעשה הכל כדי שיעבור".

הבוקר הודיע ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי יתנגד לחקיקת הגיור המוצעת שלדבריו, יכולה ליצור קרע בעם היהודי. "ייעשו מאמצים להסיר בהסכמה את הצעת החוק אך אם לא תוסר אבקש מחברי הליכוד ומשאר סיעות הקואליציה להתנגד להצעה", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully