וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חנינה למתנגדי ההתנתקות - פגיעה בשוויון"

18.7.2010 / 12:30

בית המשפט העליון הורה למדינה לנמק מדוע לא יבוטל החוק המעניק חנינה למתנגדי ההתנתקות. השופטים קבעו כי מדובר בפגיעה בעיקרון השוויון. בימין זועמים: "החלטת בג"ץ - מסמר נוסף בארון הקבורה של ביהמ"ש"

בג"ץ הוציא היום (ראשון) צו על תנאי המורה למדינה לנמק בתוך 90 יום מדוע לא יבוטל חוק החנינה למתנגדי התנתקות, בשל הפגיעה בעיקרון השוויון. "אנשי השמאל שמופלים לרעה, שמחים על ההחלטה של בג"ץ ומקווים שהחוק יבוטל שלא ראוי שיהיה בספר החוקים", אמרו עורכי דין יפתח הכהן ועודד שץ שהגישו את העתירה. בימין, מנגד, הגיבו בזעם על ההחלטה. "החלטת בג"ץ היא מסמר נוסף בארון הקבורה של בית המשפט העליון", אמרה בתגובה מנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע, עו"ד אורית סטרוק.

בעתירה נטען שחוק חנינה שמיועד רק למי שמחה נגד ההתנתקות ולא מיועד לכל מי שנעצר בגין פעולות מחאה, ולכן הוא חוק מפלה ופסול. "אין זה ראוי שעדת הרוב בבית המחוקקים תחליט מהו אירוע טראומטי ייחודי בעבור קולקטיב כה הטרוגני, כגון חברת המהגרים והתושבים הרב-תרבותית הישראלית", נכתב בעתירה. "הכל יודעים כי מעמד משמח בעבור הרוב - פעמים רבות אינו אלא אסונו של המיעוט, ולהיפך".

עו"ד דינה זילבר, הממונה על ענייני הבג"צים בפרקליטות המדינה אמרה כי לא ניתן לבטל במחי יד את הטענות על כך שמדובר בפגיעה בשיוויון, אולם הוסיפה כי התכלית של החוק - "איחוי הקרע בעם" כהגדרתה - והנסיבות החריגות שבו חוקק מובילים לכך שאין מקום להתערבות שיפוטית בענין. בפרקליטות מוסיפים כי החוק משקף "את השאיפה לסגירה הולמת של אירוע ההתנתקות, לא רק מבחינת הטיפול הישיר במפונים, אלא גם מבחינת השאיפה ליצירת השלמה" עם המהלך. בתגובה גם מובהר שאין מדובר בחנינה גורפת, וכי ישנם מקרים בהם ימוצו ההליכים הפליליים, כך שהחוק כולל בתוכו איזונים ראויים.

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל תקף את בג"ץ בתגובה לצו שהוציא נגד חוק החנינה למתנגדי ההתנתקות. נחי אייל מנכ"ל הפורום אמר כי "השופטים לא למדו את הלקח. הם אלה שאפשרו את ההתנתקות למרות העתירות שהגשנו על פגיעה בלתי נסבלת בזכויות האדם וטענותינו כי חייהם של המגורשים ייהרסו וכי המדינה אינה ערוכה, אך השופטים לא הקשיבו אחראים למאות המשפחות שחיות חמש שנים בקרווילות וחייהם נהרסו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully