וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל איים לעצור את נוסעי הספינה הלובית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.7.2010 / 16:22

ספינת הסיוע הלובית הלובית העושה את דרכה לעזה, מתקרבת ליעדה. לדברי כתב אל ג'זירה שנמצא על סיפונה, חיל הים איים לעצור את פעיליה, אם לא ישונה נתיב ההפלגה

צה"ל החל היום (שלישי) בהיערכות לעצירת הספינה הלובית שנמצאת כעת במרחק של כ-120 קילומטרים מרצועת עזה. כתב אל ג'זירה שנמצא על סיפון הספינה אמר, כי חיל הים איים על חברי צוות הספינה כי אם יתעקשו להמשיך בדרכם לרצועת עזה, ייעצרו נוסעי הספינה. כך דווח בקול ישראל. לדברי הכתב, חיל הים ביקש מקברניט הספינה לשנות את נתיב הנסיעה ולפנות לנמל אל-עריש, אולם הוא סירב לבקשה והודיע לחיל הים כי הספינה נמצאת בדרכה לרצועת עזה.

הכתב אמר עוד, כי חיל הים הודיע לצוות כי על עזה הוטל סגר ימי ואי אפשר להיכנס אליה דרך הים. נציג ארגונו של קדאפי, ששלח את הספינה, אמר כי אין בה נשק או מטען אסור.

בצהרים הודיע צה"ל כי "חיל הים מתכונן לעצור את האנייה הלובית, באם זו תתעקש להגיע לאזור הסגר הימי. בשלב זה החל תהליך התשאול, עמוק בלב ים".

חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, העומד בקשר עם אנשי הספינה הלובית, אישר כי חיל הים מכתר את הספינה ומבקש מהנוסעים שלא להגיע לעזה אלא לנמל אחר. "האיומים הם אמיתיים", הוסיף בהודעה משותפת שפרסם ביחד עם ח"כ אחמד טיבי. "חיילי קומנדו ימי נמצאים סביב הספינה ודורשים ממנה להגיע לנמל אחר". חודרי קרא לקהילה הבינלאומית להתערב ולאפשר לספינה להגיע לעזה.

ראש הוועד העממי הפלסטיני נגד המצור, ג'מאל אל חודרי אמר כי נסיונותיה הדיפלומטיים של ישראל למנוע את הגעת הספינה לעזה נכשלו. "איומי ישראל לעצור את הספינה הסורית אינם מקובלים כלל", אמר אל חודרי.

ההשתלטות על הספינה מוגדרת כ"מוצא אחרון", כאשר החלופה המועדפת היא למנוע מהספינה להיכנס למים הטריטוריאליים של ישראל או הכוונתה לנמל באל עריש. הספינה הלובית "אל-אמל" שייכת לחברת ספנות יוונית והיא מפליגה תחת דגל של מולדובה. על פי הערכות על הספינה נמצאים 21 בני אדם, בהם תשעה פעילי של ארגוני זכויות אדם ו-12 אנשי צוות. על הספינה כ-2,000 טונות ציוד.

פעיל בספינה הודיע כי היא אינה נושאת אמצעי לחימה וכי פני הנוסעים לשלום. מנגד, פעיל אחר אמר בראיון לרשת אל ג'זירה כי הפעילים "אינם פוחדים מהמוות" וכי הם "אוהבים למות כשאהידים".

  • עוד באותו נושא:
  • חיל הים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully