וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצ"ר: לחקור הירי ממנו נהרג פלסטיני בבילעין

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2010 / 13:02

הפרקליט הצבאי הראשי שינה את עמדתו המקורית והורה לפתוח בחקירת מצ"ח לבירור נסיבות הריגתו של באסם אבו רחמה, תושב בילעין. אבו רחמה נהרג מפגיעת רימון גז בהפגנה באפריל 2009. משפחתו: "הצבא ניסה לטייח את הירי, נקווה שהזמן הרב שעבר לא יפגע ביעילות החקירה"

ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

(וידיאו ארכיון: תיעוד התקרית בו נהרג אבו רחמה. צילום: רויטרס)

הפרקליט הצבאי הראשי, תת אלוף אביחי מנדלבליט, הורה היום (שני) לפתוח בחקירת מצ"ח של נסיבות הריגתו של באסם אבו-רחמה, תושב הכפר בילעין, שנהרג מפגיעת רימון גז שנורה עליו במהלך הפגנה בכפר באפריל 2009. הפצ"ר הודיע על השינוי בעמדתו במכתב לבא כוחה של משפחת אבו רחמה, עו"ד מיכאל ספרד: "לאחר בחינת המידע הנוסף שהועבר על ידיך החליט הפצ"ר להורות על פתיחה בחקירת מצ"ח לבירור נסיבות האירוע". החקירה תיערך תוך תיאום עם המשטרה.

באסם אבו רחמה, בן 30, נהרג מפגיעת רימון גז בעל טווח מוגדל בחזהו. חוות דעת של מומחי הדמיה שגויסו על ידי הארגונים "בצלם" ו-"יש דין" ושהועברה לפצ"ר גרסה שהירי היה בכינון ישיר ובניגוד להוראות הפתיחה באש. המומחים ניתחו גם את מאפייני התעופה של רימון הגז הספציפי והגיעו למסקנה כי אם היה החייל שפגע באבו רחמה יורה אותו כפי שמחייבות הוראות הפתיחה באש, הרי שהרימון היה נוחת במרחק של מאות מטרים מאחורי אבו רחמה ולא פוגע בו.

אחמד אבו רחמה, אחיו של באסם, אמר בשם משפחתו: "אנחנו שמחים מאוד על פתיחת החקירה סוף סוף. זה היה צריך לקרות עוד באותו יום, וברור שהצבא פתח בחקירה כי הכריחו אותו, ושבשנה ורבע האחרונות הוא ניסה לטייח את הירי במפגין לא אלים, שלא הייתה כל סיבה בעולם לפגוע בו ובטח שלא להרוג אותו".

הארגונים "בצלם" ו"יש דין", שפנו לפרקליט הצבאי הראשי, הביעו סיפוק מהודעת הפצ"ר על הפתיחה בחקירה, אולם ציינו כי ההשתהות בפתיחת החקירה היא בלתי מוצדקת. "רק התעקשותם של הפונים, שסיפקו לצבא חוות דעת מקצועית הקובעת כי אין ספק שאבו רחמה נורה בכינון ישיר, הביאה לקבלת ההחלטה. אנחנו מקווים שהזמן הרב שחלף מאז האירוע לא יפגע ביעילותה של החקירה, ושההחלטה שקיבל הפצ"ר היום תוכל לספק צדק למשפחתו של אבו רחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully