וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיבחן הקמת מתקן קליטת גז על אסדה בים

אריאל נוי

6.7.2010 / 19:48

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, החליטה לבדוק חלופות נוספות למתקן קבלה שיקלוט ויטפל בגז מקידוחי תמר ודלית. החלופות יהיו עכו, חדרה או אסדה בים. הארגונים הירוקים : "נצחנו את בעלי ההון"

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אשר קיימה היום (שלישי) דיון בנושא מיקום הקמת מפעלי הגז לטיפול בגז מקידוחי דלית ותמר, החליטה ברוב של 11 מול 9 לבצע תסקיר השפעה ובחינת החלופה של הקמת מפעלי הגז על גבי אסדה בים. כמו כן החליטה המועצה לקיים בחינה דומה לשטח מפעל "פרוטרום" שבאזור התעשייה של עכו.

בהתאם להחלטתה הקודמת של המועצה, מאפריל 2010, נבחנו במסגרת תסקיר ההשפעה על הסביבה שש חלופות יבשתיות למיקום המתקן: אשדוד (סמוך לתחנת הקבלה הקיימת), חדרה (צמוד למתקן טיהור שפכים ולאזור התעשייה), מחלף קיסריה (בשטח התארגנות ואחסנה של חברת חשמל), מחצבת עין איילה, דור צפון ודור דרום.

בפני המועצה הוצגו ממצאי התסקיר וחוות דעת של המשרד להגנת הסביבה, לפיהם החלופה המועדפת, בהיבטים הסביבתיים והבטיחותיים, היא זו הנמצאת צפונית לאשדוד. החלופה הטובה ביותר מבין החלופות הצפוניות הנה זו הנמצאת צפונית לחדרה. לאור החשש מחסמים שימנעו פיתוח חלופות אלה סבור המשרד להגנת הסביבה, כי יש להשאיר את חלופת דור צפון כאחת החלופות האחרונות.

מהחברה להגנת הטבע, שפנתה לפני כמה שבועות למועצה הארצית בדרישה להוסיף את חלופת האסדה בים לבחינת החלופות, נמסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה של המועצה הארצית לבחון את האופציה הימית. למתקן קליטת הגז שיוקם יהיו השלכות לטווח הארוך, ולכן יש למצות את מלוא האפשרויות לפני שמחליטים החלטה משמעותית כל כך, שהנוכחות שלה בשטח תהיה לעשרות שנים קדימה".

נציגי תושבי חוף הכרמל, שנאבקו בחודשים האחורנים כנגד הקמת המתקן באזור מגוריהם, מסרו לוואלה! חדשות כי "מדובר בהישג אדיר ואנחנו מברכים את המועצה הארצית שלא נכנעה לבעלי ההון והיזמים שדרשו להקים את המפעל באזורים מיושבים בעלי אופי כפרי וחקלאי, ולהעמיד בכך בסכנה את תושבי האזור ולפגוע באינטרס הלאומי והציבורי."

ממשרד הפנים נמסר: "לאחר שנשמעו טענות התושבים והרשויות המקומיות באזור, מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות ונציגי היזמים, החליטה המועצה לבדוק חלופות נוספות בפרוטרום בעכו ואסדה בים . ההחלטה קובעת כי בדיקת חלופת האסדה תעשה על ידי המשרד לתשתיות לאומיות".

מ"שותפות תמר" נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שהמועצה לתכנון ובנייה לא קיבלה החלטה בהקשר למיקום מתקן הקבלה של הגז. אנחנו לומדים את ההחלטות ומשמעויותיהן".

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), יו"ר הועדה המשותפת לבריאות וסביבה של הכנסת בירך על החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה ואמר כי: "החלופה הימית מסתמנת כבחירה הנכונה מבחינה סביבתית, בטיחותית ובריאותית". גם ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה)מיוזמי העצומה למועצה בנושא, עליה חתמו 63 ח"כים, ברך על ההחלטה ואמר כי "ההתגייסות של רוב מוחלט מקרב חברי הכנסת הבטיחה קיומו של תהליך ראוי ובדיקה מעמיקה, עצמאית ובלתי תלויה של החלופה הימית. כל החלטה שתתקבל לאחר תהליך ראוי תזכה ללגיטימיות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully