וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל משפט שוטרים שהואשמו בהתעללות בפלסטיני

1.7.2010 / 16:16

בתחילת השנה הואשמו ארבעה שוטרים ממרחב ירקון, כי התעללו בעציר פלסטיני ותקפו אותו בנסיבות מחמירות. בעקבות מידע שהגיע למחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט לחזור מהאישום נגד שלושה מהשוטרים

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה היום (חמישי) לחזור מכתב האישום שהוגש נגד שלושה שוטרי בילוש ממרחב ירקון, שהואשמו בתקיפה והתעללות חמורה בעצור פלסטיני שנעצר בחשד לגניבת אופנוע. מנגד, הוחלט להמשיך בניהול התיק בעניינו של שוטר היס"מ, הנאשם העיקרי בפרשה. פרקליטי הנאשמים אמרו כי "מדובר בהחלטה אמיצה".

בינואר הוגש כתב אישום נגד ארבעת השוטרים, בו הם הואשמו בהתעללות בחסר ישע, מעשה מגונה, תקיפה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. בכתב האישום נטען שהארבעה התעללו בפלסטיני בשם עלאן אבו נג'מה, שנעצר בצומת בית חגי בחשד למעורבות בגניבת אופנוע.

בין השאר נטען ששוטר היס"מ ניסה לנעוץ את נשקו בישבנו של אבו נג'מה, השתין לעברו והבריש את ראשו במברשת לניקוי אסלות. שוטרי הבילוש עמדו וצפו במתרחש, כאשר אחד מהם החזיק בידו טלפון סלולרי ודימה שהוא מצלם את האירוע. בהמשך הם גם הכו את אבנו נג'מה כשניסה להתנגד להתעללות.

לאחר כתב האישום התקיימה חקירה נוספת, זאת בשל הקושי לברר בדיוק מה קרה, לטענת מח"ש בשל סירובם של השוטרים לשתף פעולה עם החוקרים. החומר החדש שנאסף עורר ספקות באשר למעורבותם של אנשי הבילוש בהתעללות. בעקבות זאת החליטה מח"ש לחזור מכתב האישום לגביהם של שוטרי הבילוש. עם זאת,, הוחלט להעמיד שניים מהשוטרים לדין משמעתי בשל שיבוש החקירה.

"אנחנו משבחים את מח"ש על ההחלטה האמיצה לחזור בהם מכתב האישום. אין ספק שמדובר בהחלטה נדירה. אנחנו שמחים שבסופו של יום הם האמינו לבלשים שידם לא היתה במעל", אמר לוואלה! חדשות עו"ד אבי חימי, שייצג את אחד הנאשמים. "משך תקופה ארוכה ניסינו לשכנע את מח"ש בצדקת טענותינו. לשמחתנו, לאחר שמח"ש ערכה בדיקות מקיפות, הגיעו למסקנה כי ראוי לבטל את כתב האישום. ראוי לציין את הגינותם של אנשי מח"ש, שראוי לנכון על פי צו מצפונם", הוסיף עו"ד גדי זילברשלג. הנאשם השלישי יוצג על ידי עו"ד גדי ציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully