וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרות מקוונת: מי צריך אטלס כשיש את גוגל?

גיל סימה

1.7.2010 / 15:54

משרד החינוך החליט להביא את הקידמה לתודעת נבחני הבגרות בגיאוגרפיה. התיכוניסטים נבחנו באמצעות המחשב ובסיוע Google Earth. והתגובות? עניין של גיאוגרפיה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

את האטלס הם שמים בתיק, גם המחברת והעיפרון נשארים בבית וכל מה שנותר לתיכוניסטים שנבחנו הבוקר (חמישי) בבחינת הבגרות בגיאוגרפיה הוא להפנות מבטיהם לעבר צג המחשב, כשתוכנת ה-Google Earth הופכת לחברתם הטובה ביותר למשך זמן הבחינה המתיש.

כך נראית פחות או יותר בחינת הבגרות במקצוע אשר נחשב עבור רבים מתלמידי התיכון כאחד מהמקצועות ה"סקסיים" כהגדרתם, בעיקר לאחר כניסת התוכנות החדישות לתחומו. השינוי בתדמית המקצוע נכנס ביתר שאת לפני מספר שנים, אז גם הבינו במשרד החינוך שהטכנולוגיה ובעיקר פיתוחי האינטרנט יכולים להפוך את המקצוע שנחשב עד אז למשעמם ושגרתי למאתגר ובעיקר לזן אחר בנוף הבגרויות השוחק.

וכך, מבחינת בגרות רגילה החליטו במשרד להפוך את הבחינה העיונית למתוקשבת ובעלת יתרונות אינטראקטיביים. פיילוט של בחינת הבגרות במתכונת זו החל בתיכון הרצוג בכפר סבא, לשם גם הוזמן לפני כחודש שר החינוך גדעון סער, ששמע מהצוות המקצועי על הבחינה החדשה. התהליך החל לפני כחמש שנים כשהיום על פי הנתונים למעלה מ-2,000 תלמידים נבחנים בשיטה החדשנית בלמעלה מ-80 בתי ספר תיכוניים. לתוכנית מצטרפים מדי שנה עוד ועוד בתי ספר אולם גורמים חינוכיים מציינים שלאור הסיוע הנדרש לפרויקט, בתקציב הניתן מהרשות המקומית, רחוקה עוד הדרך עד שהפרויקט יוטמע בכלל מערכת החינוך.

בינתיים, נהנו הבוקר התלמידים משוטטות נעימה בין "דפי" האינטרנט כשהם נעזרים בסוגים שונים של מפות ומנתחים תופעות טבע על פי תוכנות אנימציה ממוחשבות. רגע לאחר הבחינה מצאנו את הנבחנים כשהם חלוקים בדעתם על קושי הבחינה. "המבחנים בכיתה היו יותר קלים", אומרת אחת התלמידות כשחברה לכיתה אומר דווקא כי הבחינה הייתה קלה והוא פשוט "נהנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully