וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה מחדש חקירת ירי רימון לעבר פעיל שמאל

גלעד גרוסמן

24.6.2010 / 0:32

בעקבות ערעור שהוגש, הוחלט לפתוח מחדש את תיק החקירה בנוגע לפציעתו האנושה של פעיל שמאל אמריקאי בניעלין. "לא פלא שבעולם מתקשים לסמוך על החקירות הישראליות"

כחמישה חודשים לאחר שנסגרה חקירת הירי של האקטיביסט האמריקאי טריסטן אנדרסון, שנפגע אנושות בראשו מרימון גז מדמיע שנורה לעברו במהלך הפגנה נגד הגדר בכפר ניעלין במרץ 2009, הודיעה אמש (רביעי) פרקליטות מחוז מרכז על פתיחת החקירה מחדש.

אנדרסון הפגין ברחבי העולם לפני שהגיע לישראל. לטענת מפגינים אחרים שנכחו במקום, הוא נפגע מרימון גז מדמיע שנזרק לעברו בכינון ישיר במהלך ההפגנה. מאז הוא סובל מנזק מוחי ופיסי בלתי הפיך, והיה מאושפז בבית החולים תל השומר עד לתחילת החודש, אז מצבו איפשר להטיסו חזרה לקליפורניה.

בפברואר הודיעה הפרקליטות על סגירת תיק החקירה מחוסר אשמה. עורכי הדין מיכאל ספרד ועידו תמרי הגישו ערר על ההחלטה בשם משפחתו של אנדרסון. לטענתם, בחקירה התגלו כשלים חמורים, כאשר ההחלטה לסגור את התיק התקבלה אף על פי שצוות החקירה לא ביקר בזירת האירוע וחקר שוטרי מג"ב שכלל לא היה קשורים לירי. ואולם צוות מג"ב נוסף, שעל פי עדי ראיה היה ממוקם באזור ממנו נורה אנדרסון, לא נחקר. גם מפקדי הכוח לא נחקרו.

"עם רשלנות מסוג זה, לא פלא שבעולם מתקשים לסמוך על החקירות הישראליות", אמר עו"ד ספרד, לאחר שהתבשר על פתיחת החקירה מחדש. "התחקיר שביצענו אנחנו בכוחותינו הדלים הראה כי הירי נעשה בכינון ישיר וללא כל הצדקה. לא נשקוט ולא ננוח עד שהיורה שפגע בטריסטן יועמד לדין".

אמו של אנדרסון ננסי, אמרה כי היא מצפה שסוף סוף מישהו ייקח אחריות על הירי בבנה. "לא ייתכן ששוטרים יירו באזרחים בלתי חמושים, שכל פשעם הוא שהפגינו, ואף אחד לא יהיה אחראי לכך. פתיחת החקירה מחדש, כך אנו מקווים, היא צעד ראשון בדרך להטלת אחריות על האירוע ועשיית צדק עבור בננו ועבורנו", אמרה .

עדכון ראשון: 21:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully