וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הסגל באוניברסיטה העברית עובר לספאם

גיל סימה

20.6.2010 / 4:42

הסגל הזוטר באוניברסיטה העברית החל בשיטה חדשה בניסיון להביא לביטול הקיצוצים בתנאיהם – הם שולחים לנשיא האוניברסיטה הפרופ' מנחם בן שושן מיילים רבים לדואר האלקטרוני

נשיא האוניברסיטה העברית בי-ם, פרופ' מנחם בן ששון הופתע בשבוע האחרון משורה של מיילים שהופנו לתיבת הדואר האלקטרוני שלו על ידי חברי הסגל באוניברסיטה, הדורשים ממנו לבטל את הקיצוץ הדרסטי שבוצע בתנאיהם לאורך השנה הנוכחית. בן שושן ייפגש היום (ראשון) עם נציגי הסגל הזוטר בניסיון להגיע לפתרון לקיצוץ.

מאבקו של הסגל הזוטר נמשך מזה מספר חודשים בשל, בין היתר, שורה של קיצוצים שבוצעו במהלך השנה האחרונה וכוללים קיצוץ של 10% מהתקנים המוקצים לחוקרים ולמורים של האוניברסיטה. בעקבות הקיצוצים פתחו הסטודנטים באוניברסיטה בשביתת אזהרה, עיצומים ושורה של סנקציות לאורך השנה האחרונה, כשלטענת נציגי הסגל, בו חברים כ-1700 מורים, מתרגלים ועוזרי הוראה, דבר לא עזר. לדבריהם, בזמן מחאתם הגדילה האוניברסיטה את כמות הסטודנטים בכיתות ופגעה לטענתם באיכות ההוראה.

"הגעתי למצב שאני בקושי מסוגל לבדוק את התרגילים שאני מקבל מהסטודנטים", הסביר אייל אלישיב, מורה במחלקה לביולוגיה באוניברסיטה. לדבריו, המצב נהיה כמעט בלתי אפשרי ומעבר למטלות המרובות והעומס בו נמצאים הוא וחבריו, גם הסטודנטים מתחילים להרגיש את הקושי. "הגעתי למצב שבכדי שתהיה רמה מינימלית של בקרה, סטודנטים בודקים אחד לשני את העבודות", הוא אומר. "אנחנו מוכנים לתרום את חלקנו בקיצוץ השנתי אבל יחד עם זאת מבקשים להגיע לפיתרון", אמר אלישיב באופטימיות לקראת הפגישה המכרעת עם הנשיא.

באוניברסיטה טוענים שאין כל הצדקה לטענות הסגל. "בין האוניברסיטאות בישראל לבין הארגון נחתם הסכם קיבוצי ארצי אשר העניק לסגל הזוטר תנאי העסקה משופרים ותנאים סוציאליים מלאים. הארגון התחייב בתמורה לשמור על שקט תעשייתי עד לסוף חודש ספטמבר 2010", נאמר באוניברסיטה אך צויין כי הדיונים על מספר נושאים יימשכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully