וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפת חוששים שאנשי הוואקף ייכנסו לעיר

עידן אבני

17.6.2010 / 16:03

עבודות שיפוץ על מסגד בצפת גרמו לתושבים הדתיים של צפת לחשוש לטענתם מניסיונות ערביים לחזור לעיר העתיקה. ראש העירייה: "גורמים פוליטים מנסים לחמם את האווירה ולייצר פרובוקציות"

סערה בעיר צפת: התושבים הדתיים בעיר חוששים כי עבודות שיפוץ של אנשי הוואקף על מסגד בעיר הוא סממן לניסיונם לחזור לעיר. לטענת גורמים בעיריית צפת הגיעו לעירייה לפני מספר שבועות אנשי הוואקף וביקשו לשפץ את המסגד בעיר, לאחר שנתגלו בו סדקים. בעירייה הסבירו למבקשים כי אין לעירייה תקציב לדבר ובתשובה אמרו אנשי הוואקף כי השיפוץ יהיה על חשבונם.

בעקבות בקשתם של אנשי הוואקף החלו בתחילת השבוע השיפוצים במקום וגורמים דתיים בעיר מתנגדים לדבר. "על פי החוק העירייה היתה צריכה לקחת את השיפוץ על עצמה", אמר גורם בעירייה, "אני חושש שהתנועה האיסלאמית עומדת מאחורי השיפוץ".

רב העיר, הרב שמואל אליהו, אמר בעקבות השיפוץ כי "אני לא כועס על זה שמשפצים מבנים עתיקים. הבעיה היא הניסיון של הערבים להיאחז בעיר. הם מסבירים שהם רוצים לחזור לצפת, כמו שהם עשו בחברון וגירשו אותנו משם, ושכם גם. הם מגרשים אותנו אז יש שתי אפשרות - או לפולין כמו שאמרה הלן תומאס, או לים כמו שאמר ערפאת. שני אלה לא מקובלים עלינו. אם היה מדובר רק בשימור מבנה לא היתה לי בעיה, אבל אני חושש שיש כאן כוונת זדון".

ראש עיריית צפת, אילן שוחט אמר בתגובה לטענות כי "ראשית לא מדובר במסגד. זה רק הצריח של מסגד שקבור מתחת לאדמה שעליו עובר כביש ראשי של צפת. במהלך החודש האחרון התגלו מספר אבנים סדוקות בצריח. פניתי למנהל מקרקעי ישראל כדי לבחון של מי הבעלות על המבנה והפנו אותי לוואקף. כאחראי על המקומות הקדושים לאיסלם. אנחנו פנינו לוואקף והסברתי להם שבמידה ולא יבוצעו תיקונים נאלץ לבצע הריסה של המבנה מחשש לקריסה. מהוואקף שלחו צוות משפצים על מנת לבצע תיקונים אלו. לא מדובר בבנייה ולא מדובר בשינוי סטטוס קוו, אלא בתיקונים קלים בלבד. צר לי שגורמים פוליטיים אינטרסנטים מנסים לחמם את האווירה, לייצר פרובוקציות ולהוציא את כל הסיפור הפעוט מפרופורציה".

  • עוד באותו נושא:
  • מסגד
  • צפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully