וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפקט המשט יפייס בין חמאס לפתח?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.6.2010 / 8:46

גורם בכיר בחמאס סבור כי ארגונו מבין כעת שפיוס עם פתח הוא הדרך המהירה ביותר להסרת המצור על עזה. לדבריו, גם בצד השני מבינים ש"המשך המצור מציב את פתח במחנה האחר"

האם הדרישה להסיר את המצור על רצועת עזה בעקבות אירועי המשט תקדם גם הסכם פיוס בין פתח לחמאס? גורם בכיר בחמאס מסר היום (חמישי) לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי הן לחמאס והן לפתח יש אינטרס משותף בפיוס: "חמאס מבין כעת שפיוס עם פתח הוא הדרך המהירה ביותר להסרת המצור על עזה, ואילו פתח מבין שהמשך המצור מציב אותו ב-'מחנה האחר' והדרך היחידה לצאת מהמבוי הסתום הזה היא פיוס".

לדברי הבכיר, העמדות שמביעים שני הצדדים בנוגע לפיוס השתנו בעקבות אירועי המשט לעזה, שהותקף על ידי חיילי צה"ל ועורר סערה בינלאומית: "העמדות לאחר אירועי המשט שונות לגמרי מהעמדות מלפני המשט. יש הזדמנות רצינית להגיע להבנות, שעשויות להוביל לחתימה על טיוטת הסכם הפיוס המצרית ולאחר מכן גם לדיאלוג שיוביל ליישומו".

גורמים בחמאס הוסיפו ואמרו, כי הארגון גיבש הצעות חדשות לפיוס, שהועברו על ידי ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה למזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, שביקר בתחילת השבוע ברצועה. על פי הדיווח, מוסא הבטיח להעביר את ההצעות החדשות הללו ליו"ר הרשות אבו מאזן ולדון בהן עימו. בחמאס מבהירים, עם זאת, כי יש להם עדיין מספר הסתייגויות מהסכם הפיוס שגיבשה מצרים ופתח כבר חתם עליו.

בתוך כך, גורמים פלסטינים, המוגדרים מהימנים, דיווחו כי הבוקר צפויה להיערך בפריז פגישה מצרית-צרפתית-ספרדית, במטרה לדון בהצעות שיובילו להסרת המצור. אתמול נועד בכיר פתח מוחמד דחלאן עם שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס במדריד ודן עימו בהצעות הללו. "אבו מאזן מינה את דחלאן לדון בהצעות עם הבכירים הספרדים ולדרוש פתיחה של כל ששת המעברים לרצועה, ולא רק של מעבר רפיח", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully