וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים באו לעשות בית ספר לשר החינוך

גיל סימה

9.6.2010 / 21:07

סטודנטים הפגינו מול משרד החינוך בירושלים במחאה על העסקת עובדי קבלן באוניברסיטאות. "אנחנו קוראים לשים סוף לעושק עובדי הקבלן באוניברסיטאות ובכלל"

סטודנטים מהאוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון ואוניברסיטת ת"א הפגינו הערב (רביעי) מול משרד החינוך בירושלים במחאה על מה שהם מגדירים כקיפוח עובדי הקבלן באוניברסיטאות ובמוסדות האקדמיים. לטענתם, האוניברסיטאות מעסיקות עובדים דרך חברות קבלן, שמפירות את זכויותיהם בצורה בוטה ומתמשכת.

הסטודנטים הפגינו עם מספר עובדי קבלן וקראו להעסיק באופן ישיר את כלל העובדים במוסדות להשכלה גבוהה בארץ. הם נשאו שלטים שעליהם נכתב בין השאר: "העסקה ישירה עכשיו!" ו"עובדי קבלן זה פשע מאורגן!". הם אף קראו לשר החינוך גדעון סער, לרדת ממשרדו כדי לתת דין וחשבון על כך שהוא מאפשר "עבדות במדינת ישראל". בשלב מסוים הסטונדטים אף התקרבו לכניסות אל משרד החינוך וחסמו אותן בגופם.

עפרי רביב, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, אמר: "אנחנו קוראים לשים סוף לעבדות ולעושק של עובדי הקבלן באוניברסיטאות ובכלל. לא ייתכן ששר החינוך, שאחראי על לימודי התנ"ך בהם מספרים לתלמידים על העבדות במצרים, אחראי בעצמו לעבדות במאה ה-21".

"אנחנו קוראים לסיום העושק שנמשך שנים ולמעבר האוניברסיטה לתעסוקה ישירה של כלל עובדיה. אגודת הסטודנטים לא תפסיק את מאבקה עד שאחרון העובדים באוניברסיטה יזכה לכל התנאים להם הוא זכאי ולמילוי כל זכויותיו", אמר רביב.

את ההפגנה יזמה אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בשיתוף אגודות הסטודנטים מהאוניברסיטאות בבאר שבע ובתל אביב וכן התאחדות הסטודנטים.

מהמועצה להשכלה גבוהה לא התקבלה תגובה בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully