וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו הסכינים מהמשט בתמונות של רויטרס?

רויטרס הפיצה את התמונות שפרסם העיתון הטורקי "הורייט", בהן נראים חיילי צה"ל מותקפים ע"י פעילי המרמרה. התמונות זהות, אך מאלו של סוכנות הידיעות "נחתכו" הסכינים שאחזו הפעילים

האם סוכנות הידיעות "רויטרס" ערכה תמונות מהשתלטות צה"ל על המשט לעזה? מספר בלוגרים הבחינו כי בתמונות שהפיצה רויטרס, אותם קיבלה מהעיתון הטורקי "הורייט" נעלמו באופן מפתיע נשק קר שאחזו הפעילים על המשט.

כאמור אתמול פרסם ה"הורייט" סדרה של תמונות מתוך הספינה הטורקית, שהייתה בדרכה לעזה. בחלק מהתמונות נראים הפעילים שעל הספינה מסביב לחיילים החבולים ובאחת התמונות נראה לוחם צה"ל כשהוא ממרר בבכי.

גורמים מדיניים אמרו בתגובה לתמונות כי הן "מוכיחות יותר מאלף מילים את הגרסה הישראלית ולפיה חיילים הוכו עד זוב דם ונגררו לבטן האונייה לאחר שפורקו מנשקם באלימות רבה. ברור כשמש בצהריים שחייהם היו בסכנה ממשית והתמונות המראות את מצבם ואת התוקפים חמושים במוטות ברזל מוכיחות זאת מעל לכל ספק. כל מי שמתעניין בפרשה חייב להביט בתמונות ולהסיק את המסקנות הנדרשות". אולם, כאמור, בחלק מהתמונות תמונו שהפיצה "רויטרס" הסכינים שאחזו פעילי המשט "נחתכו".

ברויטרס טוענים כי במהלך החיתוך הוסר מהן בשגגה הסכין, והסוכנות דאגה להפיץ את התמונות מחדש בצורתן המקורית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה המקורית בעיתון הטורקי, בה ניתן לראות את הסכין/מערכת וואלה!, צילום מסך
חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
התמונה שהפיצה רויטרס, בה "נחתך" הסכין/רויטרס

בזמן מלחמת לבנון השנייה הודתה רויטרס כי השתמשה בתמונות שזוייפו על ידי אחד מצלמיה, עדנאן חאג', שערך את התמונות "לרעת" צה"ל באמצעות תוכנת פוטושופ. בעקבות המקרה פיטרה רויטרס את הצלם. באחד המקרים הוסיף הצלם עשן סמיך יותר לתמונה של פרבר בביירות שהופצץ על ידי חיל האוויר.

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully