וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל סיכל ניסיון פיגוע ימי מול עזה

יהושע בריינר וניר יהב

7.6.2010 / 6:22

סירה ובה חמושים פלסטינים חוסלה על ידי כוח משייטת 13 וההערכה בצה"ל היא שהחמושים ביקשו לפגע בספינת חיל הים, או לבצע פיגוע ביבשה. על הסירה נמצאו חליפות צלילה וחומרי נפץ. הפלסטינים מדווחים על ארבעה הרוגים בתקרית מגדודי חללי אל אקצא, אין נפגעים לכוחות צה"ל

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

סיכול פיגוע בלב ים: כוח של הקומנדו הימי פגע לפנות בוקר (שני) בסירה ובה לדברי צה"ל חוליית מחבלים ימית באזור נחל עזה שבמרכז הרצועה. מצה"ל נמסר כי הפלסטינים, ששטו מול חופי עזה, היו חמושים שהתכוונו לבצע פיגוע בספינה של חיל הים או כנגד מטרה ישראלית על החוף, שכן על הסירה נמצאו חליפות צלילה וכן חומרי נפץ. בצה"ל מעריכים כי כל נוסעי הסירה נהרגו. אין נפגעים לכוחותינו.

מקורות פלסטינים דיווחו כי ארבעה פלסטינים, פעילים בזרוע הצבאית של פתח - גדודי חללי אל אקצא, נהרגו כתוצאה מהתקיפה הישראלית בסמוך לחוף שליד מחנה הפליטים נוסייראת במרכז רצועת עזה. כמו כן דווח על פלסטיני נוסף שנעדר. עדי ראייה סיפרו כי חיל הים פתח באש לעבר הסירה הפלסטינית וכתוצאה מכך נהרגו הארבעה.

לדברי גורמים צבאיים, נראה שניסיון הפיגוע בא על רקע אירועי המשט בשבוע שעבר כאשר על פי הערכות, הארגונים הפועלים בעזה סבורים כי פיגוע ימי כנגד ישראל ייתפס כלגיטימי לאור דעת הקהל האוהדת בעולם למען הסרת המצור הימי על הרצועה. "על פי מתאר ניסיון הפיגוע, נראה שהוא תוכנן זמן רב מראש, אולם קשה להוציא את מועד הוצאתו לפועל מאירועי המשט כשאנחנו נמצאים היום בדיוק שבוע לאחר האירוע על המרמרה", אמר גורם צבאי לוואלה! חדשות.

באירוע אחר הבוקר, תקף כלי טיס בפעולה משותפת של חיל האוויר ואוגדת עזה, שני חמושים פלסטינים באזור התעשייה של בית חנון. בצה"ל אומרים כי מדובר בירי לעבר חוליה שנצפתה כעומדת לשגר רקטות לעבר ישראל. בצה"ל זיהו פגיעה בלפחות אחד משני הפלסטינים ולפי דיווחים שהגיעו מהרצועה, החמוש נפצע באורח בינוני. בצה"ל מעריכים כי מדובר בניסיון פלסטיני להגיב על חיסולם של ארבעת הפלסטינים החמושים, שניסו לבצע לפנות בוקר פיגוע דרך הים.

בתקופה האחרונה חלה עלייה הן בירי רקטות הקסאם והן בניסיונות הפיגוע שמקורם ברצועה. לפני שבוע בדיוק נהרגו שני מחבלים שניסו להסתנן מהרצועה לשטח ישראל באזור כיסופים שבגבול הרצועה. בעקבות החשש לחדירת מסתננים מהרצועה הוכרזה במספר יישובים במועצה האזורית אשכול שבמערב הנגב והתושבים בארבעה קיבוצים סמוכים התבקשו להישאר בבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully