וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: 80 ח"כים יוכלו להדיח ח"כ שמסית

פנחס וולף

6.6.2010 / 5:13

הצעת החוק, שזכתה לכינוי "חוק זועבי", תעלה לדיון היום בוועדת השרים לענייני חקיקה. לדברי יוזם החוק, ח"כ דנון, ח"כ מבל"ד היא "בוגדת שצריכה לשבת בבית סוהר, ולא בכנסת" בגלל השתתפותה במשט לעזה

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון הבוקר (ראשון) בהצעת החוק שזכתה לכינוי "חוק זועבי". ההצעה תוגש על ידי ח"כ דני דנון (ליכוד) לוועדת השרים, וקובעת כי רוב של 80 חברי כנסת יוכל להדיח חבר כנסת ששולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שמסית לגזענות ושתומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל.

הצעת החוק קובעת כי הדרך שבה אותו ח"כ יביע את כוונותיו היא בין בדיבור ובין במעשה. עם זאת, ועדת הכנסת תוכל להחליט כי אין בדבריו או במעשיו משום עבירה על החוק.

לדברי דנון, הסיבה שוועדת השרים תדון בהצעה כבר מחר היא המשט שבו השתתפה גם ח"כ חנין זועבי (בל"ד). "רק מדינה מתאבדת מאפשרת לבוגדים, כמו ח"כ זועבי, לכהן בכנסת", הוסיף. "תארו לעצמכם שבזמן המלחמה באפגניסטן היה מכהן פעיל טליבן, תושב ארה"ב, בקונגרס האמריקאי. דמוקרטיה חייבת להגן על עצמה מפני אזרחים המבקשים לחסל אותה, כמו ח"כ זועבי. היא צריכה לשבת בבית הסוהר ולא בבית המחוקקים".

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי, "חברי הכנסת הערבים מנצלים כדרך קבע את חופש הביטוי המוענק להם מתוקף היותה של מדינת ישראל מדינה דמוקרטית בכדי לפגוע במדינה ובמוסדותיה. בעבר אף נתפס חבר כנסת מכהן בשיתוף פעולה עם האויב תוך ניצול מעמדו כחבר כנסת (ראה מקרה עזמי בשארה). על מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית למצוא את הכלים להגן על עצמה בפני אלו המשתמשים בדמוקרטיה בכדי לפגוע בה. החוק היום מאפשר פסילת רשימה או מועמד מהתמודדות בבחירות אך אינו מאפשר העברת חבר כנסת מכהן מתפקידו".

עדכון ראשון: 23:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully