וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיילים נחטפו וחולצו בקרב על ה"מרמרה"

בשעה שחיל הים ממשיך לתחקר את ההשתלטות על המשט שעשה דרכו לעזה, עיתון "הארץ" מפרסם כי כמה מהנוסעים המתפרעים על ה"מרמרה" ניסו לחטוף שלושה מלוחמי השייטת

רויטרס

(צילום: דובר צה"ל)

בחיל הים ממשיכים לחקור את נסיבות השתלטות של לוחמי שייטת 13 על המשט שעשה את דרכו לעזה. עיתון "הארץ" מפרסם היום (שישי) כי בזמן ההשתלטות על הספינה הטורקית "מרמרה" ניסו כמה מהנוסעים המתפרעים לחטוף שלושה מלוחמי השייטת, שנפצעו ואיבדו את הכרתם לאחר שהותקפו בעת הירידה לסיפון. כך עולה מהתחקיר הראשוני שנערך בשייטת בדבר נסיבות הפעולה לעצירת המשט. השלושה נגררו לתוך אחד מאולמי הנוסעים שמתחת לסיפון והוחזקו שם על ידי הפעילים הזרים במשך כמה דקות.

קצין בחיל אמר הבוקר ל"קול ישראל", כי ישנן עדויות לכך, שנוסעי הספינה "מרמרה" השליכו כלי נשק לים וכי על הספינה נמצאו כוונת של רובה ותרמילי כדורים, שאינם תואמים כלי נשק של צה"ל.

עוד צוין בדיווח, כי על סיפון האונייה נמצאו הודעות בקוד ובהן תרחישים של חטיפת חייל ושל חייל הרוג. לוחמים מהשייטת שבו ואישרו כי במהלך ההשתלטות על הספינה גררו כמה מהנוסעים חיילים שנפצעו והחזיקו בהם בבטן הספינה לזמן מה. עוד נאמר, כי על הספינה היו אנשים שהכינו ראיונות וידאו והצהירו שבכוונתם להיות שהידים. שניים מהם, כך לפי הדיווח, אף השאירו הודעות התאבדות מצולמות, כנהוג אצל מחבלים מתאבדים.

תחקיר חיל הים יסתיים בשבועות הקרובים ויוצג בפני הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ובהמשך בפני הקבינט. "חיל הים שב ומדגיש כי בפעולה לא נהרגו פעילי שלום וכי כל ההרוגים היו מחבלים. היתה כאן קבוצה של שכירי חרב שהתקיפה כדי להרוג והלוחמים עשו את מה שהיו צריכים לעשות", אמר הקצין הבכיר.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר אמש כי ישראל "לא תאפשר לספינות להגיע לעזה. לא עכשיו ולא אחר כך. אנו מתכוונים לכוון את הספינה 'רייצ'ל קורי' לנמל אשדוד ולהעביר את הסחורה האזרחית שלה לעזה לאחר בדיקה ביטחונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully