וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הי-ם: סטודנטים מהבירה תומכים בשייטת

גיל סימה

1.6.2010 / 15:33

150 סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ערכו הפגנה וקראו לתמוך בצה"ל ובלוחמי שייטת 13, בעקבות פעולת ההשתלטות על ספינות המשט לעזה .בחיפה הפגינו מאות מחוץ לקמפוס והתעמתו עם הסטודנטים הערבים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ציבור הסטודנטים לא נשאר אדיש: לאחר הפגנות התמיכה שהיו אתמול מצד הסטודנטים הערבים בקמפוסים של אוניברסיטת תל אביב וחיפה, היום (שלישי) היה זה תורם של מאות סטודנטים אשר הגיעו להביע תמיכתם בלוחמי השייטת ופעילותם במסגרת המשט לעזה.

מעל ל-150 סטודנטים השתתפו היום בעצרת תמיכה בחיילי צה"ל ובממשלת ישראל באוניברסיטה העברית בירושלים. מארגני ההפגנה אמרו כי "לאור האירועים שהתרחשו אתמול, בהם הושמצו מדינת ישראל וחיילי צה"ל, התאספנו כאן, ביוזמה של תא הסטודנטים 'לביא' המייצג את ערכי הליכוד וחברי תנועת "אם תרצו".

במהלך העצרת קראו הסטודנטים לחיזוק חיילי צה"ל ומדיניות הממשלה ולהפסקת "מסע ההשמצה וההסתה של טורקיה נגד ישראל. בשולי העצרת נכחו מספר סטודנטים מהשמאל שלדברי מארגני ההפגנה "ניסו להלהיט את היצרים", אולם לא נרשמו עימותים בין הצדדים.

באוניברסיטת חיפה יצאו מאות סטודנטים אל מחוץ לקמפוס והביעו את תמיכתם בפעולות צה"ל, כשדגלים של ישראל מונפים בידיהם. "אנחנו כבר רגילים להתנגדות שבאה מולנו", אמרה אפרת לוי, סטודנטית להוראה, אשר יחד עם חבריה באוניברסיטה יצאה עם שלטי תמיכה ואהדה בצה"ל.

רק אתמול הסתיימה בלב הקמפוס בחיפה הפגנה סוערת מצדם של הסטודנטים הערבים, בה נעצרו שניים מהם, והיום מצאו עצמם שוטרי תחנת חיפה עסוקים בלחצוץ בין המפגינים היהודים לבין חבריהם לספסל אולמות ההרצאה, אשר ניסו אף הם להביע את מחאתם, אך נתקלו בהתנגדות מצד הנהלת האוניברסיטה אשר עצרה אותם מלהיכנס לבנייני המוסד האקדמי. "אנחנו כבר רגילים לזה. בכל פעם שעולה לכותרות ידיעות היוצאות כביכול נגד הפלסטינים, הסטודנטים הערבים קמים ומפגינים. אבל אנחנו לא נפסיק וגם עם כל השרב שהיה היום, נמשיך לקרוא ולתמוך בחיילים", הוסיפה כהן.

באגודת הסטודנטים בחיפה אמרו כי "בשעה 14:00 החל קומץ סטודנטים ערביים הפעילים בתאים פוליטיים שונים בהפגנה וניסיונות התססה בצומת הכניסה לאוניברסיטה, אשר היו מלווים בהנפת שלטים, עליהם היה כתוב בערבית ובאנגלית "ישראל עושה פשעים כנגד האנושות" ונשמעו שם צעקות כמו 'תחי מדינת פלסטין'. ממול התאספו מאות סטודנטים יהודים אשר קראו קריאות תמיכה בצה"ל ובמדינת ישראל וגינו את המפגינים. "מדובר בהתארגנות של קומץ קיצוני", אומר דובר האגודה, אוריאל גזית, "אגודת הסטודנטים מגנה כל ניסיון להתססה בתוך הקמפוס. חשוב להבהיר כי קומץ הסטודנטים המפגינים אינם מייצגים את דעת הרוב באוניברסיטה והפגנות כאלו מפריעות להתנהלות התקינה של הלימודים בקמפוס".

"לא ניתן במה לפעילים פוליטיים קיצוניים בתוך הקמפוס ולא נאפשר התססה על חשבון הסטודנטים שבאו לרכוש השכלה וללמוד בשקט במדינה שלהם", הוסיף דובר האגודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully