וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בתל אביב בעד ונגד פעילות צה"ל

כ-2,000 מפגיני שמאל התכנסו מול משרד הביטחון ומחו על הרג הפעילים על הספינה "מרמרה" במהלך פשיטת לוחמי השייטת. מנגד, אנשי תנועת "אם תרצו" הפגינו מול שגרירות טורקיה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

כאלפיים בני אדם השתתפו הערב (שני) בהפגנה מול משרד הביטחון בתל אביב בעקבות הרג כעשרה ממשתתפי המשט לעזה. המפגינים נשאו שלטים בהם קראו להסרת המצור מעל עזה ולהקמת ועדת חקירה לאירועים הקשים על ספינת המשט מרמרה.

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה אמר במהלך ההפגנה כי: "פשעיה של ממשלת הפיראטים בהרג כמה משתתפים במשט, מציבים את הממשלה מחוץ לקו הבינלאומי והאנושי. רודנים כמו ביבי וברק ימצאו את עצמם במקום הראוי להם במזבלת ההיסטוריה". ח"כ דב חנין (חד"ש), אמר בהפגנה כי "ההשתלטות האלימה על המשט מבטאת אובדן דרך מוחלט של ממשלת נתניהו ברק. המדיניות הימנית וההרפתקנות של הממשלה עלולה להצית תבערה באזור כולו".

פעיל השמאל אורי אבנרי קרא להקמת ועדת חקירה בינלאומית בלתי תלויה לחקירת האירועים והדגיש כי כיום כבר לא ניתן לסמוך על כוחות הביטחון או ממשלת ישראל שינהלו חקירה הוגנת וחסרת פניות. "מדינת ישראל התחייבה בהסכמי אוסלו לפני 17 שנה לאפשר וגם לעודד הקמת נמל עמוק מים בעזה, דרכו יוכלו הפלסטינים לייבא ולייצא באופן חופשי ולפתח את כלכלתם. הגיע הזמן לממש את ההתחייבות הזאת ולפתוח לרווחה את נמל עזה", אמר אבנרי.

מהצד השני של הקשת הפוליטית, פעילי תנועת "אם תרצו" הפגינו הערב אל מול שגרירות טורקיה בישראל ברחוב הירקון בתל אביב. המפגינים מחו על התגובה הטורקית למה שהם מכנים "ניסיון לינץ' בחיילי צה"ל" ואף השליכו ביצים לעבר בניין השגרירות.

פעיל הימין ברוך מרזל אמר במהלך ההפגנה כי "הגיע הזמן להכיר בכל שטורקיה היא אוייבת של ישראל. יש להחרים אותה, להספיק את הטיסות לשם ואת עסקים הכלכליים איתה". הוא הוסיף ואמר: "כל הכבוד לצה"ל. חבל שעל הדרך לא טיפלו גם בראאד סלאח". האלוף במיל' עוזי דיין שנכח אף הוא בהפגנה אמר כי היא "הפגנת תמיכה בצה"ל. מי שתומך בחמאס ועשוה פרובוקציות ויורה על חיילי צה"ל הוא לא פעיל שלום, אלא פשוט טרוריסט בתחפושת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully