וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצה"ל: פתיחת 443 לפלסטינים לא מסוכנת

יהושע בריינר

23.5.2010 / 9:28

למרות אזהרות המתנחלים, צה"ל נערך לפתיחת כביש 443 לתנועת כלי רכב פלסטינים. בפיקוד מרכז מדגישים: "היינו שמחים שהכביש יישאר סגור, אבל נדע לתת מענה ביטחוני"

"פתיחת כביש 443 לתנועת פלסטינים לא תרע את המצב הביטחוני", כך אמר קצין בכיר בפיקוד מרכז לוואלה! חדשות לקראת פתיחת הכביש המתוכננת להמשך השבוע. על אף התנגדות צה"ל לפתיחת הכביש, בפיקוד מרכז משלימים את ההכנות, ואף מתכוונים להקדים את עליית כלי רכב פלסטינים ביממה. על פי התכנון, ביום שישי הקרוב יסעו על הכביש בפעם הראשונה מזה תשע שנים, כלי רכב ישראלים ופלסטינים.

כחלק מההכנות בצה"ל משלימים את הקמתם של שלושה מחסומים שייבנו לאורך 14.5 הקילומטרים שייפתחו לתנועת כלי רכב פלסטינים. קטע הכביש שייפתח יחל סמוך לכפר בית סירא, שם יוקם המחסום הראשון, ובהמשך יוקמו שני מחסומים נוספים בבית עור א-פוקא ולבסוף סמוך לצומת עופר. עם זאת, כניסת פלסטינים לירושלים לא תותר ללא אישורים מיוחדים. במחסומים יערכו כוחות צה"ל בידוק ביטחוני קפדני - דבר העלול להאריך את שהותם של כלי רכב ישראלים על הציר. ביום פתיחת הכביש צפויים פלסטינים ופעילי ארגוני זכויות אדם להגיע לציר במופגן. עם זאת, במערכת הביטחון צופים כי פתיחת הכביש לפלסטינים לא צפויה להביא כלל לעומס על כביש 443.

"נפח התנועה הפלסטיני לא יהיה עצום, בלשון המעטה", אומרים קצינים בפיקוד מרכז, "היינו שמחים שהכביש יישאר סגור, אולם מרגע שבג"ץ נתן את הכרעתו נדע לתת מענה ביטחוני". קצין בכיר אחר אומר כי "לא צפויה להיות דרמה גדולה על הכביש. תתאפשר תנועה מקומית בלבד ותהיה לכך השפעה מינורית על נפחי התנועה בכביש". בצה"ל דוחים את אזהרות המתנחלים וגורמי ימין, לפיהן פתיחת הכביש תוביל למעשי טרור כנגד כלי רכב ישראלים ואומרים כי יבוצע בידוק קפדני של כל רכב שיעלה על הציר, וכי הכוחות ערוכים לקראת פתיחתו לתנועת הפלסטינים.

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 443

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully