וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנה שהצליחה להוציא את ה"סטלנים" מהבית

איילה חננאל

15.5.2010 / 0:07

להוציא "סטלן" מביתו זו איננה משימה קלה. עם זאת, עשרות מהם הפגינו בצהרים בת"א למען לגליזציה של צמח הקנאביס. מארגנת ההפגנה שגם נעצרה: "אנחנו לא פושעים"

כנראה שיש דבר אחד שיכול להוציא סטלן מביתו – הפגנה התומכת בהפיכתו של צמח הקנאביס ממנו מופק סם החשיש לחוקי. בשעות אחר הצהרים (שישי) השמשיות התקבצו עשרות בני אדם בכיכר רבין בתל אביב בהפגנה הקוראת ללגליזציה של הצמח, שמספר הצלחות של המשטרה הביאו לעלייה דרמטית במחיריו בתקופה האחרונה בארץ.

נפתח עמוד ברשת החברתית פייסבוק בו פורסמה ההפגנה תחת הסלוגן "לגליזציה עכשיו". ואכן, עשרות סטלנים הגיעו למקום והם אפילו הצליחו לארגן שילוט ומשרוקיות בכדי ללכוד את תשומת ליבם של העוברים ושבים בשישי בצהרים במרכז תל אביב. אלא שמספר דקות לאחר שהחלה, הגיעו שוטרים וביקשו לפזר את ההפגנה בטענה שהיא נערכת ללא רישיון. ליאורה עמרם, מארגנת ההפגנה נעצרה וכן 12 מפגינים נוספים, לדברי המשטרה על רקע אי חוקיות ההפגנה, הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטר.

אלא שעמרם מספרת סיפור שונה לגמרי. לדבריה, רק לאחר שפעילים של תנועת "שלום עכשיו" הגיעו לזירה והחלו בחלוקת פליירים החלה המשטרה לפעול גם כנגדם. "שהשוטרים ירדו מאיתנו ויתעסקו בפשעים חמורים יותר", היא אומרת, "אנחנו רק מעשנים מריחואנה ושמים אותנו באותה נשימה עם עבריינים. יש בארץ חולי סרטן שהחומר ניתן להם באישור בכדי להקל על כאבם, צריך להקים ועדת חקירה שתבחן מדוע שמים באותו מעמד את המריחואנה יחד עם הסמים המסוכנים באמת כמו הירואין".

לטענת עמרם, המאבק למען הלגליזציה של הקנאביס הוא לא עניין לסטלנים בלבד. "הביטוי 'סטלנים' הוא מילת גנאי שנדבקה בנו כאילו אנחנו אנשים בטלנים וחסרי מעש, אבל זה תיוג שגוי של ציבור מעשני המריחואנה". לטענתה הלגליזציה היא עניין מדיני לכל דבר, כי במציאות בה הצמח אינו חוקי, רוכשו "בעצם מממן את ארגוני הטרור ולא ברור למה שהכסף הזה לא ייכנס לקופת המדינה וישמש למטרות טובות ונחוצות באמת".

שלוש שעות לאחר שנעצרה ועברה חקירה בתחנת המשטרה, שוחררה עמרם, אולם חלק מחבריה עדיין עצורים המשטרה. עורך הדין ארי שמאי המייצג את העצורים מסר בתגובה כי "אם המשטרה תעצור ותתכוון להביאם מחר להארכת מעצר, אפנה עוד הלילה לשופט תורן לשחרורם כי ברור לחלוטין שאין עילת מעצר נגד אנשים שרק הפגינו ונראה שיש פה סתימת פיות של המשטרה ולא מלחמה אמיתית בפשע".

עדכון ראשון - 22:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully