וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 ערבים ישראלים חשודים בריגול חמור

ניר יהב, איילה חננאל ויהושע בריינר

10.5.2010 / 14:35

פרשה ביטחונית נוספת הותרה לפרסום לאחר שהמידע התפרסם ברשת האינטרנט וברשתות זרות. עומר רדואן סעיד עבדו, והסופר אמיר מח'ול, אחיו של ח"כ לשעבר עיסאם מח'ול, נעצרו בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות. השניים חשודים בריגול חמור ובמגע עם סוכן חוץ מטעם חיזבאללה

הפרשה הביטחונית החדשה הותרה היום (שני) לפרסום: בימים אלו נחקרת על ידי שירות הביטחון הכללי ויחידת החקירות הבינלאומית להב 433 במשטרת ישראל פרשה ביטחונית אותה מגדירים במשטרה כ"חמורה". במסגרתה נעצרו עד כה שני אזרחים ערבים-ישראלים – עומר רדואן סעיד עבדו בן 50 תושב כפר כנא וכן הסופר אמיר חנה פארס מח'ול בן 52 תושב חיפה. השניים נעצרו בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות ובכלל זה ריגול חמור ומגע עם סוכן חוץ מטעם חיזבאללה. מח'ול נחשב לאחד מבכירי המגזר הערבי, והוא מכהן כמנכ"ל "איתיג'אה" – ארגון הגג של העמותות הערביות בישראל וכיו"ר הוועד הציבורי להגנה על החירויות.

חקירת השניים, שנעצרו בשבועות האחרונים, נמשכת. החקירה מתנהלת בידיעת היועץ המשפטי לממשלה, ראש האגף לחקירות ומודיעין ניצב יואב סגלוביץ ופרקליטות המדינה.

חבר הכנסת לשעבר מטעם רשימת חד"ש עיסאם מח'ול, אחיו של אמיר מח'ול, הגיב בצהריים למעצר אחיו. מח'ול אמר לוואלה! חדשות כי השב"כ מנסה "לייצר דרמטיזציה של המקרה". לדבריו, החשדות נגד אחיו יופרכו לחלוטין: "אני מניח שאחי נעצר משום שהוא פעיל פוליטי שנהג לפקוד כינוסים רבים ברחבי העולם. הוא חשוד במגע עם סוכן זר, כנראה משום שפגש גורמים רבים בכינוסים הללו. אבל ברור שהוא לא הכיר את כל מי שהשתתף באירועים ובכנסים הללו. זהו ניסיון להפעיל טרור פוליטי".

מחאה עזה במגזר

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אמרה בצהרים כי "השב"כ, ברדיפתו אחר אנשי ציבור ערבים ובמניעתו פעילות חוקית ודמוקרטית של האזרחים הערבים, מיישם הלכה למעשה את הצהרתו משנת 2006 כי יפעל לסכל כל פעילות פוליטית גם אם זו נעשית בדרכים דמוקרטיות. זוהי הכרזה על חוקי משחק פוליטיים חדשים, ואנחנו מתריעים: מי שרוצה לכפות עלינו חוקי משחק חדשים, חייב לשאת בתוצאות בחירתו. ישראל לא יכולה לחזור בזמן. פחדנים נכנעים ונתינים אנחנו לא נהייה. הערבי הטוב שאומר תודה לכל פתית שהמדינה זורקת לו כשהיא מתכחשת לזהותו ולזכויותיו מת מזמן".

עוד לפני שהותרה הפרשה לפרסום פתחו במאבק במגזר הערבי במטרה להסיר את הצו ולפרסם את הפרשה. מרכז עדאלה פנה לבית המשפט בבקשה לבטל את צווי איסור המפגשים עם עורכי דין, 15 אמצעי תקשורת ערבים ומרכז 'אעלאם' פנו לבית המשפט בדרישה לבטל את צו איסור הפרסום.

המחאה במגזר הגיעה היום לשיא חדש בצורה של הפגנת מחאה שיזמו הארגונים החברתיים הערבים נגד מה שהם מכנים "הרדיפות הפוליטיות של אנשי הציבור הערבי". בהפגנה ישתתפו בכירי הציבור הערבי וראשי הארגונים החברתיים המובילים את המאבק, ביניהם 'מוסאוא', 'עדאלה' ו-'אעלאם'.

עו"ד לילה מרגלית מהאגודה לזכויות האזרח, אשר הגישה את הבקשה להסרת צו איסור הפסרום מסרה כי "זכות הציבור לדעת איננה רק סיסמא, כי אם עיקרון מהותי בדמוקרטיה, ובפרט כשהדברים אמורים במעצר בני אדם. כשם ש"אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר", כך החושך והחשאיות מספקים קרקע פורייה לשרירות לב שלטונית ולפגיעות בלתי מוצדקות בזכויות אדם. יש לקוות כי המצב האבסורדי שנוצר, שבו העולם כולו יודע על "הפרשה העלומה" ורק מתושבי ישראל ורק מתושבי ישראל נמנע המידע, לא יישנה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully