וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לנקם עקב הדליקה בבית העלמין בחברון

7.5.2010 / 12:46

במערכת הביטחון מביעים חשש לפעולות "תג מחיר" של המתנחלים בעקבות הדליקה שפרצה בבית העלמין היהודי בחברון. המשטרה: "מדובר בשריפה". פעיל הימין בן גביר: "זה עניין של זמן עד שתגיע תגובה כואבת לערבים"

שריפה פרצה הלילה (שישי) בבית העלמין היהודי העתיק בחברון. בעקבות המקרה המשטרה פתחה בחקירה, אולם לא נעצרו חשודים. המתנחלים טענו בתחילה כי מדובר בהצתה, אולם חקירת המשטרה העלתה כי נשללה האפשרות להצתה. המתנחלים טענו מצדם כי זו הפעם השנייה השבוע שבית העלמין מוצת והשלישית בשבועיים האחרונים. לא נגרם נזק למצבות או לקברים. השריפה כילתה שטח של כחצי דונם בבית העלמין, עד שכוחות ההצלה ומתנחלים הצליחו להשתלט על האש ולמנוע ממנו להגיע לקברים. בעקבות הדליקה, הביעו גורמי ביטחון חשש מפעולות "תג מחיר" של המתנחלים.

מהמשטרה נמסר כי "אמש התקבל דיווח מגורמי צבא על מספר נערים פלסטינים אשר שיחקו בשדה קוצים סמוך לבית העלמין. כתוצאה מכך פרצה שריפה. לא נגרם נזק לבית העלמין ומדובר בשריפה בשדה קוצים בצורה מינורית בלבד. נבקש להדגיש כי נשללה האפשרות להצתה וכאמור לא נמצא קשר בין האירוע לבין כוונת פגיעה בבית העלמין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הדליקה בבית העלמין היהודי/מערכת וואלה, צילום מסך

המתנחלים טוענים כי מדובר בהצתה ומפנים אצבע מאשימה כלפי אזלת היד של כוחות הביטחון והממשלה. "לא ייתכן שכאשר נשרף שטיחון במסגד, כל הממשלה עומדת על רגליה האחוריות ונשמעים גינויים מכל העולם, אבל כאשר פורעים ערבים מציתים בית עלמין של יהודים, כולם שותקים. זוהי הפקרות מוחלטת ואנו דורשים טיפול הולם של כל רשויות המדינה למניעת הוונדליזם האנטישמי בעיר האבות", אמר נועם ארנון, דובר ומראשי היישוב היהודי בחברון.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) מסר בתגובה כי "אני דורש מראש הממשלה להפעיל את המשטרה ושב"כ, לפתוח בחקירה מיידית לאתר את מציתי בית העלמין בחברון, צאצאי רוצחי תרפ"ט. תמוה שנתניהו הממהר לגנות שריפת שטיחון במסגד, ממלא פיו מים כמשמדובר בפוגרומים יומיומיים נגד יהודים".

פעיל הימין איתמר בן גביר מסר בתגובה כי "אם משטרת חברון רוצה למנוע מלחמת דת בחברון, אני ממליץ שיתפסו באופן מיידי את מחללי בית הקברות היהודי. אחרת אני מעריך שזה רק עניין של זמן עד שהתגובה תגיע ותהיה כואבת לערבים".

עדכון ראשון: 11:23

  • עוד באותו נושא:
  • חברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully