וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך חודש: מחירי הסמים עלו ב-100%

איילה חננאל

7.5.2010 / 8:11

מחסור במצרים, פשיטות משטרתיות ויובש בלבנון הביאו למחסור קשה של גראס, חשיש ואפילו הירואין באזור המרכז. אם רציתם אצבע חשיש לשבת, כדאי שתארגנו 400 ש"ח

מחירי הסמים הקלים עלו בחודש האחרון בשיעור של מאה אחוז עקב מחסור קשה בגראס ובחשיש. "הבעיה מתחילה במצרים" אומר לוואלה! חדשות סוחר סמים בכיר מאזור המרכז, "יש שם כבר שלושה חודשים מחסור חמור בחשיש והדבר משפיע קשות על הארץ, מאחר ורוב הסחורה המוברחת ארצה מגיע משם".

לדבריו, עליית המחירים לא מרתיעה את המשתמש הממוצע וחלק מהלקוחות הציעו לו לשלם פי שלוש מהמחיר הרגיל, רק כדי לקבל קצת חומר "אבל פשוט אין", הוא אומר.

כך, למשל, המחיר של אצבע חשיש במשקל 10 גרם שעד לאחרונה עמד על 200 ש"ח, תעלה היום כ-400 ש"ח ואילו סוליה במשקל מאה גרם תעלה היום בין 2000 ל-3000 ש"ח, כשעד לאחרונה אפשר היה להשיג אותה ב-1200 ש"ח. מי שחשב להחליף את החשיש בגראס יתאכזב לגלות שמשם לא תבוא הישועה. גראס ישראלי רגיל לא נראה בארץ כבר חמש שנים וההידרו שהחליף אותו גם חסר בשוק. גרם אחד מהחומר המשובח הזה יעלה היום בין מאה למאה חמישים ש"ח.

"הכספומטים נעלמו"

במשטרה לא חושבים שהמחסור במצרים הוא שהביא לעליית המחירים, אלא מעדיפים לזקוף זאת לזכותם. פשיטות רבות על חממות לגידול מריחואנה, כמו זו שנחשפה אתמול במושב הגפן בדרום ובה נתפסו מעל ל1000 שתילי קנביס, הם שהביאו לחוסר בסם. המחסור מורגש לא רק בסמים קלים וגם בגזרת ההירואין נרשמה עליית מחירים, ואת זה מייחסים במשטרה לתוכנית "מבצע תחנה בטוחה" של מרחב יפתח.

בחודשים האחרונים המשטרה פושטת שוב ושוב על סוחרי סמים באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, אזור שעל פי הערכות מגלגל מדי יום רווחים של מעל מאה וחמישים אלף דולר מסחר בסמים. גם ביפו פשטו בחודשים האחרונים עשרות פעמים על פרדס אבו-סף, הפועל כתחנת ממכר ושייך "למשפחה הידועה כאחת מהשולטות בשוק הברחת והפצת הסמים בארץ מכל הסוגים, מחשיש ועד הירואין", כך על פי גורם במשטרה.

בנוסף, עשרות פשיטות שערכה המשטרה בשכונת הרכבת בלוד בחודשים האחרונים הביאו "להעלמתם של הכספומטים מהעיר כמעט לחלוטין", כך טוען מפקד תחנת לוד סנ"צ יוסי קדם.

כמו כל מוצר חקלאי אחר

עם כל הכבוד למשטרה, לחלק מהסוחרים הוותיקים יש הסבר אחר. "לא מדובר במשהו יוצא מהרגיל", מסביר סוחר סמים ותיק העוסק גם בהברחה מהגבולות השונים, "כל שנה סמוך לחג הפסח ועד סוף חג שבועות מורגש מחסור בסמים הקלים", בעיקר בגלל שתי סיבות. הראשונה היא ויסות פשוט של מחירי השוק על ידי הסוחרים. "יוצרים ביקוש נרחב וכך יוצרים רף חדש של עלות, מרגילים את ציבור המשתמשים לשלם יותר". סיבה נוספת הינה חקלאית לכל דבר, "עונת הקטיף של צמח הקנביס ממנו מופק החשיש הינה לקראת פברואר ולאחר מכן מזג האוויר מאוד מקשה על הגידול ויש לחכות שוב עד בואו של סתיו על מנת להתחיל לשתול וכך נוצר בעצם רווח זמן של מספר חודשים מקטיף לקטיף". אם בפרק הזמן הזה יש כמה תפיסות משמעותיות של המשטרה, המחסור נהיה גדול עוד יותר. "למרות מה שהסטלן המצוי חושב לעצמו, אין פה מלאי בלתי נגמר של סמים. יש כמות מסויימת שמופצת לשוק ומפליא כל פעם לגלות כמה הביקוש גובר על ההיצע".

  • עוד באותו נושא:
  • סמים קלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully