וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים מנעו פינוי גופת ילד בן 9 בבית שמש

אריאל נוי ואיילה חננאל

6.5.2010 / 12:06

נשימתו של הילד בן ה-9 פסקה במהלך הלילה, וכוח מד"א שהוזעק לביתו בעיר נאלץ לקבוע את מותו. מאות חרדים צרו על הבניין, והם מנעו מהמשטרה לפנות את הגופה לצורך נתיחה

מהומה פרצה הבוקר (חמישי) בבית שמש בעקבות סירובם של מאות חרדים לאפשר לצוות מגן דוד אדום לפנות את גופתו של בן 9 שמת בביתו במהלך הלילה. מהמשטרה נמסר, כי כמאתיים חרדים הקיפו את הבניין בו מוחזקת הגופה, וכי שוטר אחד נפגע באורח קל עד בינוני בעימותים.

לאחר מספר שעות של עימותים של הוצאה הגופה מהבית, בתיווך של אנשי זק"א שהיו במקום. הפשרה שהושגה היא שרופא יבדוק את הגופה בדיקה חיצונית. לאחר שהרופא קבע שסיבת המוות היא טבעית, ואין צורך בנתיחה שלאחר המוות, פונתה הגופה לקבורה..

רופא של מד"א מלווה בקצין משטרה שנכנסו לבית במטרה להוציא תעודת פטירה לילד, הוחזקו כבני ערובה בבניין אותו מקיפים מאות חרדים שביקשו למנוע את הוצאת הגופה לנתיחה. לאחר זמן מה הצליחו לחלץ עצמם השניים מהמבנה כשהרופא סובל מפגיעות בעקבות שאיפת גז מדמיע ואילו קצין המשטרה סובל מחבלות בכל גופו ומספר צלעות שבורות.

צוות מד"א הוזעק לבית ברחוב בן איש חי בעיר, לאחר שהתקבלה קריאה על ילד חסר נשימה. הצוות הגיע למקום והחל לבצע בו פעולות החייאה, אולם לאחר שעה קלה נאלצו הפרמדיקים לקבוע את מותו של הילד לאחר שמאמצי ההחייאה עלו בתוהו. סיבת המוות אינה ידועה בשלב זה.

התנגדותם של רבים בעדה החרדית לנתיחת גופות המתים בעדה הביאה לא פעם לעימותים שגלשו לאלימות. בחודש פברואר התנהלה דרמה בירושלים בעקבות חטיפה של גופת צעירה בת 28 שנמצאה ללא רוח חיים בבניין נטוש בעיר. מספר תושבים חרדים תקפו את השוטרים שהגיעו למקום וחטפו את הגופה, ולאחר הידברות עם ראשי הציבור החרדי הושבה הגופה למשטרה, ובמסגרת הפשרה שהושגה הוחלט שלא תבוצע נתיחה.

(עדכון ראשון: 09:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully