וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער: יש משהו בדברי חולדאי על החרדים

5.5.2010 / 17:45

שר החינוך יצא להגנת ראש העיר ת"א, שטען כי זרם החינוך החרדי "מטפח בורות". לטענתו, "דבריו נאמרו מתוך אכפתיות. אם מישהו אומר שהוא לא מוטרד מהנעשה, הוא לא אדם רציני". עם זאת, הוסיף סער: "אני רוצה לדבר לחרדים כאל אחים"

שר החינוך גדעון סער השתתף בצהריים (רביעי) בדיון מיוחד במליאת הכנסת על דברי ראש העיר תל אביב רון חולדאי, לפיהם זרם החינוך החרדי "מטפח בורות". סער יצא להגנת חולדאי ודחה את ביקורת הח"כים נגדו.

"בוא נאמר משהו אמיתי: אין שום דבר במה שהוא אמר?", פנה סער לח"כים. "אין שום יסוד של חשש? אין שום בעיה אמיתית? לפי דעתי דברי ראש העיר בסגנון שלו, שלא הייתי אומר כך, נאמרו מתוך מקום של אכפתיות לעתיד המדינה. בוא נמקד קצת את הבעיה - רכישת מיומנויות יסוד שנדרשות בשוק העבודה כדי להתפרנס בעולם המודרני. להגיד את האמת - גם אני מוטרד. אם מישהו אומר שהוא לא מוטרד, הוא לא אדם רציני".

"כל אחד מחברי הכנסת סיים את דבריו בקריאה לאחדות ובתווך הסית והשתלח במי שלא הוא", הצהיר שר החינוך. "מה מצאתם בתל אביב? רק סמים ואונס? לא אקדמיה, חתני פרס ישראל? כל זה לא ראיתם בתל אביב? שמעתי דברים שאינם אמת אצל אחד הדוברים. אצל כולם שמעתי הוקעה של האחר. מתלוננים על הסתה ומיד עוברים להסתה".

"לא עניין הלכתי"

סער הוסיף, כי "לא נכון לבוא מתוך תפיסה של מלחמת תרבות. אני רוצה לדבר אל החרדים כאל אחים ודברי אמת שלא תמיד מתנגדים טוב באוזן, כי בסופו של דבר הבעיה שהוצגה היא משותפת. העתיד שלנו משותף. אנחנו ביחד, ונהיה ביחד. יש מגמות של שינוי. הן באות מלמטה. הרבה מאוד חרדים רוצים שילדיהם ירכשו מיומנויות רלוונטיות לחיים, אבל השינויים הם לא בהספק מספק".

הוא ציין כי ברוב בתי הספר היסודיים במגזר החרדי מלמדים מקצועות ליבה וכי בנות חרדיות לומדות מקצועי ליבה גם בחטיבה העליונה. עם זאת, בהרבה מאוד מוסדות לא לומדים אנגלית, לדבריו. "הרי זה לא עניין הלכתי", אמר סער. "זה לא איסור מדאורייתא. יש כאלה שרוצים ומנסים לעשות מהעניין הזה פוליטיקה והון פוליטי. חלקי לא יהיה עימהם".

עוד אמר שר החינוך כי "היום אנחנו עובדים על תוכנית עם יעדים שנוגעת גם להגדלת ההשכלה הגבוהה, בוודאי לאלה שלומדות את לימודי הליבה. נוכל להצליח הרבה יותר עם שיתוף פעולה של הנהגת הציבור החרדי. יש פה אינטרס של הציבור החרדי ושל מדינת ישראל. אם לא נצליח לעשות את השינויים הללו, בסופו של דבר העתיד של כולנו יהיה הרבה פחות טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully