וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: השריפה במסגד – הצתה מכוונת

4.5.2010 / 16:17

גורמים המעורבים בחקירה אמרו כי השריפה שפרצה לפנות בוקר במסגד בכפר הפלסטיני ליד רמאללה, נגרמה ככל הנראה כתוצאה מהצתה מכוונת. בשל כך גובר החשד כי מדובר בפעולת "תג מחיר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק, קריינות:רועי כ"ץ)

מסתמן כי השריפה שפרצה הבוקר (שלישי) במסגד בכפר לובאן א-שרקייה נגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת, ולא מקצר חשמלי כפי שנחשד בתחילה, כך טענו גורמים המעורבים בחקירה. בכך גוברת הערכה כי מדובר באירוע של "תג מחיר". עם זאת, תוצאות בדיקות מעבדת הזיהוי הפלילי אליה נשלחו שרידים מהשריפה יתקבלו רק בשעות הקרובות.

בפיקוד מרכז הביעו חשש כי אם יתברר שהמסגד אכן הוצת על ידי מתנחלים במסגרת אירועי "תג מחיר", עלול הדבר לעורר את כל הגדה המערבית לסיבוב הסלמה נוסף. בעקבות החשש שוחחו הבוקר בכירים במנהל האזרחי עם גורמים ברשות הפלסטינית במטרה להרגיע את הרוחות.

"צריך להבין שאירוע כזה יכול להבעיר את האיזור ולהוציא את הפלסטינים לרחובות", אמר קצין בכיר, "אם אכן מדובר בהצתה מכוונת, מדובר באירוע טרור לכל דבר". עם זאת, מוקדם יותר לא פסלו במערכת הביטחון את האפשרות כי מדובר בשריפה שהחלה בשל קצר חשמלי, שכן במסגד מבוצעים כעת עבודות חשמל ושיפוצים, ולא נפסלת האפשרות שלא מדובר במעשה יד אדם.

בשעות הבוקר דיווחו פלסטינים על השריפה, שפרצה בכפר הנמצא צפונית לרמאללה. הפלסטינים טענו כי בהצתה מכוונת שנעשתה במהלך הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully