וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בב"ש: לא לאפליה במערכת החינוך

גיל סימה

4.5.2010 / 12:38

מפגינים בקריית הממשלה בבאר שבע מחו נגד פרשת אפלייתם של ילדים אתיופים בגן בעיר. העירייה: "הגן אינו נמצא באחריותנו, אך נעשה הכל כדי שהמקרה לא יחזור על עצמו"

אייל ניר

(צילום: אייל ניר, עריכה: גדי וינסטוק)

כ-200 איש השתתפו הבוקר (שלישי) בהפגנה סוערת שהתקיימה מול משרדי הממשלה בבאר שבע, על רקע פרשת אפלייתם של ילדי מעון "אוצר החיים" בשל מוצאם העדתי.

ההפגנה, אליה הצטרפו בין היתר פעילים חברתיים מארגונים נוספים וסטודנטים, התקיימה לאחר שעמותת "טבקה" הפועלת לקידום צדק חברתי לעולים יוצאי העדה האתיופית, פנתה לשר החינוך, גדעון סער בבקשה לפעול בתקיפות כנגד מציאות האפליה המתרחשת באופן שגרתי בגן.

יו"ר העמותה, איציק דסה אמר לוואלה! חדשות: "יש לנו תחושה קשה כלפי כל מי שידע את הדברים אך לא עשה דבר. זה כבר כמה שנים שהאפליה מתקיימת. מה אני יכול לומר להורים הפונים אלי ואומרים: 'הגענו למדינה הזאת, הופתענו לגלות שאנחנו מופלים לרעה רק בגלל שאנחנו אתיופים".

דסה הוסיף כי בשלב זה העמותה בוחנת את כל הערוצים למנוע את המשך ההתנהלות הגזעית המתרחשת לדבריו במעון. "צריך לרדוף כל גזען. בכוונתנו להגיש תביעה כספית על עוגמת הנפש שנגרמה לנו", אמר דסה.

דסה מתח ביקורת על העירייה, אשר לדבריו אמורה הייתה להיות אחראית על הגן ולא עשתה דבר למנוע את מדיניות ההפרדה, הנמשכת, לדבריו, גם בימים אלו. "איך זה שראש העיר לא בא ואומר לנו בפרצוף: 'אנחנו פה אחד נגד הגזענות'?", הקשה דסה.

התנהלות שיטתית של הפרדה גזעית

הפרשה, אשר נחשפה לפני מספר ימים בחדשות ערוץ 2, חשפה בין היתר התנהלות שיטתית של הפרדה גזעית בין ילדים עולים מאתיופיה לבין ילדים ממוצא עדתי אחר במעון. לפי הפרסום, הילדים העולים מאתיופיה מרוכזים בגן במבנה נפרד לחלוטין מחבריהם, ועליהם מופקד צוות חינוכי נפרד.

עוד נחשף כי הגן הנפרד המשמש אך ורק את ילדי העולים מאתיופיה אינו מחולק לקבוצות גילאים שונות, אלא מאגד תחתיו פעוטות בני כמה חודשים בצד ילדי גן חובה, וזאת בניגוד לתקנות של משרד החינוך המדברות על הפרדה ברורה בין קבוצות הגיל השונות.

מעיריית באר שבע נמסר כי הם רואים את הדבר בחומרה ומוקיעים את הפרשה מכל וכול. יחד עם זאת מציינת העירייה: "הגן אינו נמצא באחריות העירייה, הוא מופעל על ידי משרד התמ"ת. אגף הרווחה לא אפשר את הפתיחה של המעון בגלל שלא עמד בתנאים הבסיסיים אך יחד עם זאת אנחנו נעשה את הכול כדי שמקרים אלו לא יישנו בעתיד, גם בשל העובדה שבאר שבע נחשבת לעיר קולטת עלייה".

ממשרד התעשייה המסחר והתעסוקה נמסר כי מנהלת תחום מעונות יום במחוז באר שבע והנגב הבהירה למנהלת המעון כי ההפרדה שבוצעה בו אינה מקובלת ויש לשלב מיידית בכיתותיו את ילדי העולים מאתיופיה על פי סדר היום הנהוג במעון. עוד נמסר כי אגף מעונות יום במשרד עוקב באופן צמוד אחר התנהלות המעון כך שיעמוד בהתחייבות שלא להפלות בין הילדים. מנהלת המעון זומנה לבירור אצל מנהלת האגף במעונות יום ומשפחתונים במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה. אתמול התקיים במעון ביקור נוסף של מנהלת תחום מעונות בכדי לבדוק שאכן המעון מקפיד על ההתחייבות שלא להפלות. מהביקור עולה שלא קיימת הפרדה.

שלשום פורסם, כי ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) הגישה הצעת חוק לפיה משרד החינוך לא יממן מוסדות שהתגלו בהם מקרי אפליה בין תלמידים, בעקבות אפליה של תלמידות ממוצא ספרדי בבי"ס חרדי בעמנואל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully