וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט ביטל חוב ארנונה של 114 אלף שקלים

איילה חננאל

3.5.2010 / 5:00

בית משפט השלום ביטל את חוב הארנונה של זוג תל אביבי, שנגבה באיחור של כ-18 שנה. השופט מתח ביקורת על התנהלות העירייה, ואמר כי היא אינה הולמת את המנהל התקין

בפסק דין שניתן אתמול (ראשון) בבית משפט השלום בתל אביב, ביטל השופט חוב ארנונה על סך 114 אלף שקלים שניסתה העירייה לגבות באיחור של 18 שנה.

הפרשה החלה לפני ארבע שנים, כאשר לבית העסק שבבעלותם של נאווה וירון רבין הגיע נציג ההוצאה לפועל, וביקש לעקל חפצים בשווי 114 אלף שקלים, עקב אי תשלום חוב ארנונה לעיריית תל אביב.

בני הזוג רבין, שכלל לא ידעו על החוב, הגישו תביעה אזרחית נגד העירייה ובה ביקשו את הוצאתו של צו הצהרתי נגד העירייה, אשר יכריז כי אין להם חובות כלפיה, וכי העירייה תהיה מנועה מלנקוט הליכי גבייה נגדם. בכתב התביעה נטען, כי החוב אותו ביקשה העירייה לגבות הינו בגין מספר חודשי ארנונה משנת 1988-1989, אותו שילמו לטענתם כבר אז. עוד נטען, כי במשך שמונה עשרים לא קיבלו מעולם הודעה מהעירייה על קיומו של החוב.

אתמול קיבל בית המשפט את טענותיהם של בני הזוג. הוא ביטל את החוב, והוציא צו הצהרתי כנגד העירייה המונע ממנה להפעיל כל הליכי גבייה. בהחלטתו ציין השופט יונה אטדגי כי "העדה מטעם עיריית ת"א, אהובה כהן, עובדת באגף לגביית ארנונה ומים, לא ידעה לספק בעדותה כל אינפורמציה נוספת, כמו בנוגע לשאלה באיזו תקופה במדויק החזיקו בני הזוג בנכס, ובודאי שלא יכלה לשלול את טענת המבקשת לתשלום הארנונה עבור התקופה שהתגוררה בו".

השופט מתח ביקורת על התנהלות העירייה, ואמר: " זועקת בעוצמה התנהגותה של העירייה בהימנעותה מלפעול לגביית חוב זה במשך 16-18 שנים תמימות. העירייה לא סיפקה כל הסבר להימנעות זו. התנהגות כזו מצידה של רשות מקומית אינה יכולה לעלות בשום פנים ואופן עם כללי המינהל התקין, והרי שהיא משדרת מסר שלילי לציבור העלול לתהות על מניעיה הגחמניים של הרשות הציבורית, אשר ברצותה שוקטת על שמריה וברצותה תוקפת במלוא העוצמה. במצב כזה, אפילו היה החוב מבוסס על אדנים ממשיים יותר (שלא כמקרה דנן), די היה בהתנהגות שכזו כדי למנוע מהרשות את הזכות לפעול לאכיפתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully