וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי כהנא פרצו להלוויית מנהיג נטורי קרתא

פנחס וולף

2.5.2010 / 21:15

הרב משה הירש, ממנהיגי הפלג החרדי הקיצוני נטורי קרתא, הובא למנוחות בירושלים. למסע ההלוויה הגיעה גם קבוצה של "נוער כהנא" שהביעה שמחה על מותו של הירש

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

עשרות חרדים מהפלג הקיצוני נטורי קרטא הגיעו הערב (ראשון) לבית העלמין בהר הזיתים בירושלים כדי ללוות את הרב משה הירש למנוחות. הרב הירש, שהיה אחד המנהיגים הבולטים של הפלג החרדי הקיצוני נטורי קרתא, הלך היום לעולמו בביתו בירושלים. גילו המדויק של הרב אינו ידוע, אולם גורמים בעדה החרדית מעריכים כי הוא היה בן כתשעים במותו.

קבוצה של"נוער כהנא" התפרצה להלוויה של הירש, תוך שהיא צועקים "באבוד רשעים רינה" והביעה שמחה על מותו. הפעילים דיוחו על עימות שפרץ במקום ופוזר לאחר זמן קצר. פעיל הימין, איתמר בן גביר, הסביר את אקט המחאה ואמר כי, "משה הירש הוא שונא ישראל, שנפגש עם נשיא אירן, והיה אויב של העם בישראל".

הירש, שהיה ידוע בהתנגדותו למדינת ישראל ולתנועה הציונית כיהן בעבר גם כשר לענייני יהודים ברשות הפלסטינית, כחבר המועצה הלאומית הפלסטינית וכיועץ ליו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת, שאליו נחשב מקורב.

הרב הירש, אשר נולד בניו יורק ולמד בישיבת לייקווד, התגורר בשכונת מאה שערים בירושלים והתמודד בחודשים האחרונים עם מחלה קשה אשר גרמה לאשפוזו לפני מספר שבועות בבית החולים שערי צדק. עם זאת, הוא שוחרר לביתו, ושם הלך לעולמו.

הירש היה חתנו של מייסד תנועת נטורי קרתא הרב אהרון קצנלבוגן ושימש כמנהיג אחד מפלגיה הקיצוניים של התנועה. כנשאל בעבר על הסיבה לפעולותיו נגד ישראל, טען הירש כי התנגדותו היא להתגרות ישראל באומות שסביבה. הוא הוסיף, כי בהתאם לתפיסה של נטורי קרתא, הוא מתנגד לקיומה של ישות ציונית בישראל.

הרב משה הירש הותיר אחריו בנות ובנים רבים, ובהם ישראל מאיר הירש, הנחשב לממשיך דרכו ונוהג להיפגש עם בכירים ברשות הפלסטינית.

עדכון ראשון: 16:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully