וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי חצה בשוגג את הגבול המצרי ליד ניצנה

רמי שני

24.4.2010 / 15:02

שגיא שחורי יצא לטייל על אופנועו וסמוך לנחל לבן שליד קדש ברנע חצה את הגבול בשוגג. הוא נעצר ע"י כוחות הביטחון כשברשותו אקדחו האישי. נעשים מאמצים להשיבו לישראל. תושבי האזור מעידים כי במקום אין סימן למיקום הגבול

כוחות הביטחון המצריים, עצרו היום (שבת) את שגיא שחורי, בן 36, מהישוב קדש ברנע שבאזור ניצנה. שחורי יצא הבוקר לרכיבת שטח על גבי האופנוע שלו, הוא ירד לנחל לבן, העובר סמוך לגבול עם מצרים, מצפון לקבוצת ישובי פתחת ניצנה. הוא לא חש ככל הנראה שעבר את הגבול, בשל העדר סימונים המעידים על כך. גורמים במועצה האזורית רמת נגב טוענים, שהסימונים נסחפו עם זרמי השיטפונות שפקדו את המקום לפני מספר חודשים ושעד עתה לא פעלו גורמי הביטחון לשקם אותם. שגרירות ישראל במצרים פועלת להביא לשחרורו.

אופנועו של שחורי שקע ככל הנראה בחולות שבאזור וככל הידוע, עוד בטרם הספיק לעשות צעד כלשהו, הבחין שחורי בסיור של כוחות הביטחון המצריים שמתקרב אליו. "מעדויות שהגיעו אלינו, הבנו שהוא קפא על מקומו ולא עשה שום דבר", סיפר לוואלה! חדשות מתי ברקוביץ, מזכיר היישוב קדש ברנע, "המצרים העלו אותו על הרכב שלהם, ונסעו עימו למתקן חקירות 'המוחבראת' ברפיח המצרית".

למקום האירוע, הגיע גם רכב סיור של צה"ל, שעקב אחר רכב הסיור המצרי עד שזה נכנס למתקן הביטחוני של המצרים ברפיח. על פי עדות אנשי הסיור, המצרים חילצו את האופנוע של שחורי ונסעו עימו למתקן החקירות. ככל הידוע, שחורי נשא עימו את אקדחו האישי ובישראל חוששים שהדבר יקשה או יכשיל את המאמצים לשחררו.

נפתח חדר מצב בקדש ברנע

בקדש ברנע, נפתח חדר מצב כדי לטפל באירוע. משפחת שחורי הגיעה למושב לפני כתשע שנים. שגיא ורווית שחורי החזיקו משק חקלאי עד לפני כשנה. לשניים ילד אחד בן חמש. מאז פירוק המשק, בשל העדר כוח אדם לעבודות בו, עוסק שגיא שחורי בעבודות שונות: "אני מקווה שהוא ישוב במהרה" אמרה היום רווית שחורי למקורביה, "הילד כל הזמן אומר 'אבא, אבא' וגם אני רוצה אותו בחזרה". אנשי היחידה לקישור לזרים, פועלת בשעות אלו כדי להביא לשחרורו של שחורי.

בישובי פתחת ניצנה, הביעו היום זעם על כך שלמרות הזמן הרב שחלף מאז השיטפונות, לא נעשו פעולות משמעותיות לתקן את סימני הגבול, שנשטפו בזרמים העזים. גורמים במועצה האזורית רמת נגב טוענים, שהיה ניתן למנוע את האירוע בקלות: "יש הרבה מטיילים באזור הזה" אמר ברקוביץ, "זהו לא מקום בלתי מוכר. רק שאירועי החורף האחרון, יצרו מצב בעייתי ביותר, שבו לא ניתן לראות ולדעת היכן עובר הגבול. אם לא יטפלו בבעיה הזאת במהירות, שוב יחצו מטיילים תמימים את הגבול וימצאו את עצמם בידי כוחות הביטחון המצריים".

באזור רמת נגב זוכרים עדיין מספר פרשיות, בהן חצו אנשים את הגבול בשוגג או במתכוון, בשל העדר סימון יעיל. לפני מספר חודשים, חצו אותו שני נערים שביקשו להגיע לאתר בור מים סמוך לניצנה. לפני כחמש שנים, עברו אותו קבוצת נערים שטיילו באזור במסגרת חינוכית. ישראל ניהלה משא ומתן כדי להחזיר את העיתונאי יותם פלדמן לפני מספר שבועות, לאחר שהוא נתפס סמוך לגבול, בעת שביקש לצלם כתבת טלוויזיה עם פליטים המנסים לחדור לארץ. בישראל מקווים בשל כך לסיים את הפרשה במהרה ולהביא לשחרורו של שחורי בתוך זמן קצר, כדי לא לגרור מתיחות מיותרת.

יושקעו מעל מיליארד שקלים בהקמת גדר

הגבול הפרוץ בגזרה כבר גרם לא פעם למעבר ישראלים לשטח מצרים. בחודש דצמבר האחרון חצו שני צעירים ישראלים בני 19 כשהם רכובים על אופניים את הגבול למצרים והושבו לאחר מספר שעות לשטח ישראל. הצעירים נראו כשהם מובלים באיומי נשק על ידי חייל מצרי לעבר שטח סיני באזור המועצה האזורית רמת נגב, באזור בו אין גדר גבול – מה שעורר בתחילה חשש שמא מדובר באירוע חטיפה.

בתחילת השנה החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לשים סוף לתופעת הגבול הפרוץ דרכו עוברים אלפי מבקשי מקלט ומהגרי עבודה מאפריקה וכן הוא מהווה סיכון ביטחוני לתושבי האזור. בחודש ינואר החליטה הממשלה להקצות מעל מיליארד שקלים לבניית שני קטעי גדר גבול עם מצרים למניעת חדירת מסתננים לישראל. הבנייה תימשך מספר שנים.

תוכנית הגדר שאושרה מבוססת על ההצעה של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' להקמת גדר "טיפשה", שתתוגבר בסריקת מערכות לאיתור בני אדם. קטעי הגדר יתפרסו מרפיח עד אילת. בנוסף, השרים הסכימו לחוקק הצעת חוק להחמרת הענישה על מבריחי מסתננים לשנתיים עד חמש שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully