וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת כדה"א: מה עושים כדי למנוע קריסת חשמל?

בכיר בחברת החשמל באזור הדרום הזהיר מפני כיבוי האורות הצפוי הערב, לרגל "יום כדור הארץ הבינלאומי". לדבריו, "כדי להימנע מעומס על המערכת יכובה האור במרווחים של 10 דקות ברחבי הארץ"

לכוונות הטובות העומדות מאחורי "יום כדור הארץ" עלולות היו להיות גם השלכות שליליות. סמנכ"ל התפעול של חברת החשמל בנפת באר שבע הזהיר היום (חמישי) בראיון לרדיו דרום כי "הורדת העומסים בבת אחת עלולה לגרום לקריסת מערכת החשמל". לדברי שלום בוחבוט חברת החשמל נערכה לכך מראש ולכן יבוצעו הפסקות החשמל במרווחים של 10 דקות בערים שונות בארץ על מנת למנוע את העומס. הדברים נאמרו לקראת כיבוי האורות למשך שעה הצפוי להתרחש הערב בבאר שבע, דימונה וב-12 ערים נוספות ברחבי הארץ, לרגל "יום כדור הארץ הבינלאומי".

ובעוד ערים ברחבי הארץ יכבו את האור בניסיון להגביר את המודעות למאבק למען הסביבה, באירוע של "הבלוג הירוק", בשיתוף עם מכון ירושלים לחקר שווקים, מתכוונים דווקא להדליק את האור למען אותה המטרה. "שלא כנהוג, נציין את יום 'כדור הארץ' לא בכיבוי אורות אלא בהדליקם, כדי לכבד את כוח ההמצאה האנושית המסוגל לייצר חשמל, אור, תעשייה וגם טיסות לחלל, אשר מקלים על חיי אנוש ומעניקים לאלה אשר חיים היום לאור פירות השכל האנושי, חיים ברמה שדורות קודמים אפילו לא חלמו עליהם", אמר בועז ארד, מנתח מדיניות במכון ירושלים לחקר שווקים ועורך "הבלוג הירוק".

מארגני האירוע מבטיחים שבשעה ש-14 ערים בישראל יחשיכו את האורות הערב, הם ידליקו אורות, כדי לציין שהדרך להתמודד עם שינויי אקלים ועם תופעות עוני ובורות היא לשחרר את כוחות החשיבה וההמצאה האנושים, ולא להחשיכם. "תכתיבים ממשלתיים אינם מהווים פתרון להתחממות או להתקררות כדור הארץ, ומיסים חדשים לא ידרבנו אזרחים טובים להיטיב עם שכניהם ועם הסביבה. עדיף לשחרר את הראש האנושי להמציא לנו פטנטים, ולאפשר לדורות הבאים ליהנות ממלוא הכישרונות של בני האדם החושבים והפועלים בסביבה חופשית, המעודדת חשיבה יצירתית", אומר ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully