וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנות מאסר לחייל שהרג חברו בפליטת כדור

15.4.2010 / 15:33

בית הדין הצבאי גזר על דן וולטציאנו, שהורשע בהריגת חברו יניב פוזואריק בזמן שירותם הצבאי, שלוש שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי. וולטציאנו ניקה את נשקו ופלט כדור שפגע ביניב

בית הדין הצבאי בחיפה גזר היום (חמישי) שלוש שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי על דן וולטציאנו, שהורשע לפני יומיים בהריגת חברו רב"ט יניב פוזואריק כאשר ניקה את נשקו האישי בתקרית שארעה במרץ 2008.

עורכי הדין שלומי צפורי ושלומי רכבי, שייצגו את משפחתו של יניב פוזואריק אמרו לאחר גזר הדין כי "זו הפעם הראשונה שישנה עבירה מהסוג הזה ומהנסיבות הללו אשר סופן בהרשעת הריגה. עם זאת, מדובר בעונש קל ביותר וכבר היום תצא פנייה אל הפרקליט הצבאי הראשי על קולת העונש".

לפי כתב האישום, וולטציאנו אז רב"ט, ניקה את נשקו האישי כשהוא ופוזואריק ישבו בחדר במוצב לבנה בגבול ישראל-לבנון. לאחר שסיים לנקות את הרובה שלו, הוא פרק אותו בחדר ותוך כדי כך הכניס לרובה מחסנית. לאחר מכן, כשהבחין בלכלוך על הנשק, דרך את הרובה, ניקה אותו שוב ולחץ על ההדק מבלי שבדק את בית הבליעה של הרובה. כתוצאה מכך נפלט קליע שפגע בפוזואריק, פצע אותו אנושות בפניו וצווארו וגרם למותו.

טרם למתן העונש על וולטציאנו אמרו עורכי הדין של משפחת פוזואריק כי "בכל מקרה האחריות הראשית על טיפול בנשק מוטלת על החייל הנושא אותו. אי אפשר להסתתר אחרי טענות שהמפקדים התרשלו. הם אמנם התרשלו, אך זה לא מנתק את הקשר בין מעשיו של הנאשם לבין מותו של יניב".

כמו כן טען אביו של יניב טרם מתן העונש כי הרשעה על הריגה היא "המינימום של המינימום שהוא היה צריך לקבל ואני מקווה שייגזר עליו העונש המקסימלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully