וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים צבאיים נגד נהגות ההאמרים

יהושע בריינר

13.4.2010 / 10:05

רבנים צבאיים במילואים דורשים לגייס נהגי האמרים במקום החיילות המשרתות כנהגות. הסיבה: חיילים דתיים נאלצים לשהות לבדם בשטח עם החיילות והעניין יוצר בעיה הלכתית

כפייה דתית או כפייה על הדתיים? רבנים צבאיים במילואים מבקשים מצה"ל לגייס נהגי "האמרים" במקום נהגות במהלך אימונים בבסיס צאלים וזאת מכיוון שחיילים דתיים נאלצים לעיתים לשהות לבדם בשטח עם הנהגות, מה שיוצר לדבריהם בעיה הלכתית. במהלך אימונים שנערכו באחרונה בבסיס האימונים בצאלים לגדודי מילואים התלוננו חיילים דתיים כי בשל העובדה כי נהגי ג'יפים מסוג האמר הינם חיילות בלבד, הם מוצאים את עצמם במהלך האימונים בסיטואציה בה נמצא חייל דתי עם הנהגת לבד בשטח, מה שיוצר בעיה הלכתית הנקראת 'ייחוד' – איסור על גבר ואישה שאינם נשואים לשהות ביחד לבדם.

אחד הפיתרונות המוצעים לבעיה היא לגייס נהגי האמרים במילואים במיוחד לאימוני גדודי המילואים שינהגו בכלי הרכב במקום הבנות. לוואלה! חדשות נודע כי באחרונה שלח רב צבאי במילואים, שגדוד השריון בו הוא משרת ביצע באחרונה אימון בצאלים, מכתב לחבריו הרבנים במילואים בו קבל על הבעיה.

"כמו כולנו נתקלתי גם בגדוד שלי בבעיית נהגות ההאמרים בצאלים", הוא כותב ומציע לרבנים לפנות 90 יום לפני תחילת האימון למפקדת צאלים, וזאת על מנת שיוכלו לזמן לאימון נהגים גברים. "מעמידים את החיילים בפני בעיה הלכתית קשה", אומר אחד הרבנים לוואלה! חדשות, "במסגרתה חל איסור על שהיה של גבר ואף שני גברים עם אישה במקום מבודד. לעיתים במהלך האימונים חייל דתי מוצא את עצמו לבד בשטח עם נהגת האמר, כשאין לו ברירה אלא לשהות עימה כי בבסיס כל מי שמוסמך להפעיל האמר בבסיס הן חיילות בלבד". לדברי הרבנים הצבאיים, הם פנו בסוגיה למפקדי הבסיס, אולם עד כה התקשו למצוא פתרונות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בצה"ל רואים חשיבות במציאת פתרונות למצבים כאלה, פתרונות אשר בראש ובראשונה יתאימו מהבחינה המבצעית אך גם יאפשרו את שירותם של החיילים לפי אמונתם. מכל מקום, היכן שמתעורר חשש לבעיה מסוג זה, מצטרף חייל נוסף מהגדוד אל ההאמר. בעיות נקודתיות נפתרות מבעוד מועד".

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) הגיב לפרסומים ואמר כי "אם הרבנים כל כך חוששים מחיילות וחושבים שצה"ל זקוק לחיזוק מוסרי אז צריך לגייס בדחיפות את בחורי הישיבות והאברכים כדי שיביאו את הערכים הנכונים לצבא וישמרו עליו מפני הידרדרות כה חמורה רחמנא ליצלן", אמר הורוביץ בציניות.

* לפנייה לכתבנו הצבאי יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully