וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של החייל שנפצע בתקרית בעזה קשה

רמי שני וניר יהב

27.3.2010 / 15:21

מצבו של אחד החיילים שנפצע אתמול בחילופי האש ברצועה הוגדר מחדש כקשה והרופאים הוציאו רסיסים מליבו. אביו של החייל: "מקווים שיהיה בסדר"

כוחות צה"ל פעלו הלילה (שבת) באזור בו נהרגו אתמול שני חיילי צה"ל ונפצעו שני חיילים נוספים. מדובר צה"ל נמסר כי מטרת הפעולה הייתה "פינוי תשתיות ששימשו את המחבלים לביצוע הפיגוע כנגד החיילים". הפעולה הסתיימה ללא נפגעים לכוחות צה"ל.

הפלסטינים דיווחו הלילה כי מספר טנקים ודחפורים ממוגנים של צה"ל נכנסו לשטח הרצועה וירו אש ארטילרית לעבר בתי התושבים ממזרח לעיר חאן יונס שבדרום הרצועה. מקורות פלסטיניים דיווחו כי שלושה פלסטינים נהרגו ו-13 נפצעו בחילופי האש.

עדי הראייה באזור דיווחו כי טור השריון של צה"ל עזב בבוקר את אזור הרצועה, ורופאים פלסטינים החלו לגשת אליו במטרה לאתר נפגעים.

במקביל, מצבו של אחד משני החיילים שנפצעו בתקרית אתמול ברצועה הוגדר מחדש כקשה. אביו של החייל, איציק, אמר לוואלה! חדשות כי "קיבלנו הסברים מהרופאים על מצבו. אנחנו מתפללים ומקווים שיהיה בסדר. שמענו על הטיפולים שהוא עבר ומעדכנים אותנו כל הזמן", אמר.

"מצבו של הפצוע, לא הדרדר. הוא הוגדר בינוני עד קשה אבל במהלך הבירור התברר, שיש לו פציעות שעלולות לסכן חיים ולכן הגדרנו אותו קשה" סיפר דוקטור גדי שקד, מנהל חדר הטראומה של בית החולים סורוקה בבאר שבע, "היו לו רסיסים בלב ובבטן והיינו צריכים לנתח אותו כדי להוציא חלק מהם. אחרים הוצאו באמצעים אחרים ובהמשך הטיפול נוציא רסיסים נוספים שיש בגופו".

לדברי ד"ר שקד, ההתאוששות של החייל הפצוע משביעת רצון. "הוא מונשם חלקית בסיוע של מכונת הנשמה ובשעות הקרובות ננתק אותו מהמכשירים. נוכחנו לדעת שהוא התעורר והוא מתקשר עכשיו באמצעות תנועות ידים וראש. הוא עדיין לא יכול לדבר, כי יש לו צינור בקנה הנשימה. אני יכול לומר, שההתקדמות של החלמתו היא מהירה, נוכח הפציעות בגופו". פצוע נוסף מהתקרית מאושפז באותו בית החולים במצב קל. הוא פצוע ברגלו.

בתקרית נהרגו סרן אלירז פרץ, סגן מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, בן 31, וסמ"ר אילן סביאטקובסקי, בן 21, חייל בגדוד במהלך חילופי אש עם חמושים סמוך לכיסופים שבצפון הרצועה. בחילופי האש נהרגו גם שני חמושים פלסטינים.

(עדכון ראשון: 11:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully