וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת השביעייה הסתיימה ללא הכרעות

26.3.2010 / 19:35

השרים ישבו במשך כחמש שעות ודנו בנוסחת ההסכם שגיבש נתניהו בתקווה להביא לפתרון המשבר עם ארה"ב. ההחלטה בנושא תתקבל רק אחרי החג

שרי פורום השביעייה דנו אתמול (שישי) במשך כחמש שעות בנושא המשבר בין ישראל וארה"ב. הפורום התפזר בלי לקבל החלטות. ככל הנראה, יתקיימו ישיבות נוספות בנושא, ותשובת ישראל לדרישות האמריקאים תימסר אחרי החג. כמו כן, מספר שרים משרי השביעייה הביעו השגות לגבי דרישותיו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, כך דווח בקול ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג לשרי השביעייה את נוסחת ההסכם שגיבש בנושא המשא ומתן עם הפלסטינים והבנייה בירושלים, בתקווה שהוא יביא לפתרון המשבר עם ארצות הברית. המתווה החדש יהיה שונה במספר נקודות מזה שהציג נתניהו למזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, אך בנושא ירושלים לא הציג נתניהו שינוי ממשי.

מוקדם יותר שלחו ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין וח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) מכתב לארבעה שרים מפורום השביעייה שתמכו בהקמת השדולה, בבקשה להימנע ממתן מחוות נוספות לפלסטיניים, על פי דרישת האמריקאים.

תחת הכותרת "הימנעות ממחוות נוספות שיפגעו בהתיישבות ובביטחון באזורי יהודה ושומרון", כתבו השניים לשרים אביגדור ליברמן, משה יעלון, בני בגין ואלי ישי, כי "השדולה מחזקת את ידי ראש הממשלה על עמידתו האיתנה בסוגיית הבנייה בירושלים, וקוראת להמשיך ולדבוק בעמדה, לפיה אין מקום למחוות נוספות מצד ישראל כתנאי לחידוש השיחות, ואין להיכנע לסחטנות פלסטינית וללחץ בין-לאומי למחוות נוספות. אירועי הימים האחרונים אך הוכיחו, כי המחוות הרבות שנעשו עד כה לא הביאו לשום שיפור ביחסם של הפלסטינים למדינת ישראל, וגם לא הקלו את הלחץ הבינלאומי אלא להפך. שדולת ארץ ישראל בכנסת מתנגדת לכל מחווה נוספת שתפגע בהתיישבות, בביטחון, או בזכויות האדם של המתיישבים ביהודה ושומרון".

גורם בסביבת ראש הממשלה נתניהו אמר לוואלה! חדשות כי "בנוסחה אין שינוי במדיניות הבנייה בירושלים והיא שומרת על האינטרסים הביטחוניים". עם זאת, היא מעניקה שורה של מחוות שנועדו להתניע את התהליך המדיני. את המתווה הזה, שפרטיו טרם פורסמו, שרי השביעייה יצטרכו לאשר, לאחר שכבר אישרו לפני יותר משבוע את המתווה שהוצג בפני קלינטון.

לדברי הגורם, "ראש הממשלה יציג בפני השביעייה שורה של רעיונות שנועדו לאפשר לידידנו האמריקאים להניע את תהליך השלום עם הפלסטינים. במקביל מדובר בנוסחה שלא משנה את המדיניות שנהוגה בירושלים כבר 42 שנה, וכמובן שומרת על האינטרסים החיוניים ועל ביטחון ישראל".

עדכון ראשון: 11:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully