וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: הביקורת נגדי - בשל היותי חרדי

סגן שר הבריאות דחה את הביקורת שנמתחה עליו בעקבות ההחלטה להעתיק את מיקום חדר המיון בביה"ח ברזילי. לדבריו, ההחלטה התקבלה כבר בזמן כהונת ממשלת אולמרט. "מה קרה שאז כולם שתקו ועכשיו כועסים?", תהה. "זה בגלל שאני חרדי?"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן דחה הערב (ראשון) את הביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות החלטת הממשלה להעתיק את בניית חדר המיון בבית החולים בברזילי באשקלון בשל הימצאות קברים באתר המקורי. בראיון לערוץ 2 אמר סגן השר כי ההחלטה על העתקת חדר המיון התקבלה כבר לפני שנה וחצי, בזמן כהונת ממשלת אולמרט, אלא שאז לא הושמעה ביקורת כה נוקבת.

"מה קרה שלפני שנה וחצי החליטו אותו דבר – וכולם שתקו, ואילו היום פתאום כולם כועסים? זה בגלל שאני חרדי? זה בגלל הממשלה הנוכחית?" שאל ליצמן. הוא הוסיף כי קיימים בארץ מספר בתי חולים שחדר המיון שלהם מרוחק מהבניין המרכזי בבית החולים וציין כי בניית חדר המיון החדש בברזילי, בין אם באתר המקורי ובין אם באתר אותו אישרה הממשלה, תיארך כארבע שנים, "בהבדל אולי של מספר חודשים".

הממשלה אישרה הבוקר בישיבתה השבועית וברוב של 11 שרים, מול 10 מתנגדים, את הצעת סגן שר הבריאות לבניית אגף חדש ממוגן של בית החולים ברזילי במתחם מרוחק מהאתר המקורי המתוכנן. העתקת חדר המיון נאמדת בכ-135 מיליון שקלים. עם זאת, הממשלה דחתה בחודש ימים את ביצוע העבודה, וזאת לצורך בדיקת קברים נוספים שנמצאו במקום. רק לאחר הבדיקה יועבר התקציב לביצוע העבודה.

בתוך כך, שר המדע דניאל הרשקוביץ שהצביע בעד החלטת הממשלה בנושא, אמר הערב כי אם בתוך בחודש לא יימצא פתרון הלכתי לבעיה, הוא יבקש להביאה להצבעה מחודשת בממשלה. "אני מאמין שתוך חודש יוכח שאין בעיה הלכתית בהעתקת הקברים, ולכן תמכתי בהצעת הפשרה של השר בגין", אמר הרשקוביץ, "אם לאחר בחינה מחודשת המחלוקת תישאר בעינה, אדרוש להביא את הנושא שוב להכרעת הממשלה כדי להעתיק קברים בהתאם להלכה, ולא את חדר המיון". ההחלטה על העתקת חדר המיון עברה היום בממשלה על חודו של קול.

"אני מאמין שתוך חודש יוכח שאין בעיה הלכתית בהעתקת הקברים, ולכן תמכתי בהצעת הפשרה של השר בגין", אמר הרשקוביץ, "אם לאחר בחינה מחודשת המחלוקת תישאר בעינה, אדרוש להביא את הנושא שוב להכרעת הממשלה כדי להעתיק קברים בהתאם להלכה, ולא את חדר המיון". ההחלטה על העתקת חדר המיון עברה היום בממשלה על חודו של קול.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתן חי-עם התפטר אחר הצהרים על רקע אישור תכנית הממשלה. בראיון לגלי צה"ל אמר חי-עם כי "ניסיתי להסביר את עמדתי, אך לא נותר לי אלא להתפטר. משמעות ההחלטה היא הרחקת חדר המיון מבית החולים, וזה מסכן חיי אדם. כשמנכ"ל לא יכול לבצע החלטה תפקידו לקום ולהגיד את זה. אני תושב עוטף עזה, ובימים כאלה, כל דקה שאנחנו מבזבזים - אנחנו לא ממלאים את תפקידנו כראוי. בהעדר אמון ביני ובין ליצמן אני חייב לקום ולהתפטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully