וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנות מאסר לדורס מיטל אהרונסון

18.3.2010 / 9:02

שי סימון, שהורשע בהריגת הצעירה בתאונת "פגע וברח" בתל אביב ובפציעתה הקשה של חברתה מלי יזדי, נשלח ל-20 שנה בכלא. חברו שלום ימיני, שהורשע בהפקרת אהרונסון, נידון ל-5 שנות מאסר. השופט: "מי ייתן וגזר הדין ישמש גלעד על קברה הרענן של מיטל"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) עשרים שנות מאסר על שי סימון בגין הריגתה של מיטל אהרונסון ופציעתה והפקרתה של חברתה מלי יזדי בתאונה שאירעה לפני כשנה וחצי במרכז ת"א. כמו כן, חמש שנות מאסר נגזרו על שלום ימיני בגין הפקרת אהרונסון וחברתה. זאת לאחר שבית המשפט זיכה אותו מאשמת הריגה וקבע כי סימון הוא שנהג ברכב שפגע בהולכות הרגל.

השופט גזר על סימון 12 שנות מאסר בגין הריגתה של אהרונסון, שנתיים על פציעתה של יזדי ושש שנים על הפקרת השתיים. "נהיגתו של סימון לא היתה רשלנית אלא פזיזה ונפשעת", כתב השופט צבי גורפינקל בגזר הדין.

לגבי ימיני כתב השופט כי מי שהורשע בעבר בהריגה צריך היה להיות רגיש יותר לחיי אדם. הוא הוסיף, שיש מקום להחמיר בענישה במקרים כאלה, ושהגיע הזמן להתייחס למי שנוהג לאחר ששתה אלכוהול כאל מי שיורה בנשק ללא אבחנה. "אין צידוק למעשה הנפשע ואין מקום להקל בעונשו", קבע השופט.

במהלך הקראת גזר הדין, התפרץ אביו של שי סימון לעבר ימיני ואמר: "אתה הרוצח האמיתי". האב פונה מאולם בית המשפט על ידי מאבטחים.

"הבת שלי כבר לא תחזור"

"מטרת גזר הדין איננה לנקום בנאשמים, אולם אין להתעלם מהפנייה הנרגשת של משפחתה של מיטל", ציין השופט גורפינקל בגזר הדין. "כל עונש שנגזר לא ירפא את עצמותיה השבורות של מלי ולא יחזיר לחיים את מיטל. יחד עם זאת, יש בגזר הדין כדי לבטא את הערך שבית המשפט נותן לחיי אדם, ושלמות גופו ומי ייתן וכתוצאה מגזר דין זה תיחסך ולו תאונה אחת, יהיה בכך משום מסר חשוב לציבור הנהגים".

עו"ד חיים ויסמונסקי מפרקליטות תל אביב הוסיף כי "בשלה השעה, והאינטרס הציבור חייב להחמיר ברף הענישה במקרים כאלה". הוא הוסיף שבית המשפט התייחס גם לנסיבות המיוחדות של המקרה וגזר עונש ראוי.

בחודש שעבר הרשיע בית המשפט המחוזי בת"א את סימון בהריגתה של אהרונסון בת ה-27, ובפציעת מלי יזדי חברתה באורח קשה בתאונה. השניים ניסו להתחמק מחקירת שוטרת בנמל ת"א ונסעו במהירות גבוהה במכונית השייכת לחברם לעבר כיכר רבין, שם פגעו בבנות.

בהכרעת הדין התעמק השופט בשאלת זהות הנהג בעת התאונה. זאת, לאחר שתחילה הואשם ימיני בכך שהיה הנהג בעת התאונה, אולם לאחר מכן הפרקליטות ביקשה לשנות את כתב האישום כך שיירשם שסימון נהג ברכב. כתב האישום ייחס לשניים עבירות של הריגה, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הפקרה לאחר פגיעה נהיגה בשכרות ועוד.

ימיני וסימון טענו כי עזבו את הנמל כשסימון יושב במושב הנהג וימיני לצידו, אך במהלך הדרך התחלפו, כך שבעת שפגעו באהרונסון, היה ימיני הנהג. בבקשה לתיקון נכתב כי "אין חולק שבעת עזיבת הרכב הפוגע את נמל תל-אביב, כ-15 דקות לפני הדריסה, ישב סימון במושב הנהג ואילו ימיני ישב במושב שלצדו. בעת שהחל המשפט ועד עתה חלו שינויים במצב הראיות בתיק ובגרסאותיהם של העדים, ולאור זאת, הגיעה המאשימה למסקנה כי לא היו חילופים במקומות הישיבה ברכב הפוגע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully