וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: שוטר יוכל להחרים לכם את הבירה

פנחס וולף

17.3.2010 / 20:38

הכנסת אישרה את הצעת החוק לפיה אסור יהיה להחזיק משקה אלכוהולי פתוח ברחוב. כמו כן, הורחבו סמכויות המשטרה שתוכל לסגור עסק שמכר משקאות בניגוד לחוק

החוק החלקי למלחמה באלכוהול אושר הערב (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית במסגרתו אושרו סעיפים שהיתה לגביהם הסכמה רחבה. סעיפים בעייתיים יותר ייבחנו שוב ויובאו להצבעה בנפרד. על פי החוק החדש – שמאחד בתוכו ארבע הצעות חוק פרטיות וממשלתית – תינתן סמכות לשוטר או לפקח מוסמך להחרים או להשמיד משקה משכר. החוק גם אוסר על שתייה או החזקה של משקה משכר בכלי פתוח במקום ציבורי, ומורחבת הסמכות של קצין משטרה גם לסגור עסק.

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ושר המשפטים יעקב נאמן יגבשו בזמן הקרוב נוסח מסוכם גם לסעיף הדורש להגביל מכירת משקאות משכרים בין השעות 23:00 ל- 7:00, למעט בפאבים, מועדונים ומסעדות ולסעיף הדורש לכתוב אזהרה על כל משקה משכר. יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) הודיע כי במידה שהשניים יגיעו להסכמה על נוסח בקרוב, הוא ייכנס את הוועדה בראשותו גם בשבוע בו חל חג הפסח.

השר אהרונוביץ' בירך על אישור החוק. "זה יום קריטי למאבק באלימות", אמר אהרונוביץ', "חברה החפצה בחיים לא יכולה להשלים עם מצב לפיו 63.8% מהצעירים מודים כי הם שותים משקאות חריפים כמעט ללא הגבלה, משתכרים, ובמקרים רבים הבילוי מסתיים באלימות קשה. ישנה בעיית שתייה חמורה שרק מגבירה את הפשיעה ואת האלימות. ילדים קטנים גדלים על תרבות שתייה קלוקלת, שנגרמת בין השאר בחינוך גרוע בבתים, בבתי הספר, בחוסר טיפול של גורמי רווחה, אי תקצוב נכון של הבעיה וחקיקה מתירנית".

אהרונוביץ' הוסיף כי "אלכוהול הוא כמו נשק, הוא יכול לגרום לאלימות ואפילו לרצח. כמו שלא היינו נותנים לילדינו לשחק באקדחים ובסכינים, לא נאפשר להם להשתעשע בנשק האלכוהול".

ח"כ יריב לוין (ליכוד) אמר כי "החוק שהתקבל קובע לראשונה את הכלל לפיו 'קטינים לא שותים'. המאבק בתופעת השכרות צריך להתחיל בחינוך, ובכדי שנוכל לחנך צריך להעביר מסר ברור לפיו אסור לקטינים לשתות אלכוהול. החוק שהתקבל היום אכן קובע כי כשמדובר בקטינים יכול שוטר להחרים מידיהם את בקבוקי השתייה בכל שעות היום באופן שמסייע למגר את תופעת השתייה, ומעביר מסר ברור לקטינים שאלכוהול צריך להיות מחוץ לתחום עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully