וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל לערביי ישראל: "הגנו על אל-אקצא"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.3.2010 / 21:19

בנאום שנשא בדמשק קרא ראש הלשכה המדינית של חמאס לערביי ישראל להגן על המקומות הקדושים בירושלים. "ישראל עלולה לפוצץ את המזרח התיכון"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל קרא אתמול (שני) לפתוח החל ממחר בפעילות "להגנה על אל-אקצא, ירושלים והמקומות הקדושים לאיסלם ולנצרות". בנאום שנשא היום בדמשק בפני נציגי הפלגים הפלסטינים היושבים בעיר הזהיר משעל את הקהילה הבינלאומית "מפני הסכנות שאליהן מובילה ישראל" וציין כי הצעדים הישראלים עלולים "לפוצץ את המזרח התיכון".

"זוהי פגישת זעם וניצחון", אמר למשתתפי הישיבה. "מכאן אנחנו מתחילים במסע פתוח למען ירושלים והמקומות הקדושים בפלסטין". הוא קרא לערביי ישראל, ולתושבי מזרח ירושלים בפרט, "לנקוט בצעדים של ממש על מנת להגן על מסגד אל-אקצא מפני זיהומו, חלוקתו, ייהודו והריסתו וכן להגן על יתר המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים". הוא קרא לערבים ולמוסלמים בכל רחבי העולם לסייע במאבק זה, החל ממחר.

הוא פנה לקהילה הבינלאומית באמרו כי ישראל "משחקת באש ומדליקה ניצוץ שעלול לפוצץ את כל האזור". הוא תקף עוד את אלו שמשתפים פעולה עם ישראל, מסייעים לה ושותקים לנוכח "פשעיה": "האומה (הערבית – נ.י) לא תוותר על המקומות הקדושים שלה. מי שמשחק באש, סופו להיכוות ממנה".

בסוף דבריו קרא משעל לרשות להפסיק לנהל משא ומתן "ישיר או עקיף" עם "האויב" משום שהדבר מהווה גושפנקא להמשך המעשים של ישראל ומעודד אותה "להמשיך לבנות בהתנחלויות ולייהד את ירושלים". הוא ציין כי על כל הפלגים הפלסטינים "להתאחד ולהיאבק בכיבוש הציוני, להתנגד לו, ולדבוק בעקרונות ובזכויות".

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום בהקשר זה כי הרשות לא תנהל משא ומתן עם ישראל אם זו תמשיך לנקוט במדיניות הבנייה בהתנחלויות. "המדיניות הישראלית אינה תורמת ליצירת אווירה ראויה לחידוש תהליך השלום", אמר. "על הממשל האמריקאי והקוורטט לנקוט בצעדים שימנעו מישראל להמשיך במדיניותה שכן מדיניות זו תוביל לבעיות רבות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully