וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס למשעל: "מאבדים שליטה על עזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.3.2010 / 10:10

באיגרת ששלח מפקד הזרוע הצבאית של חמאס – גדודי עז א-דין אל-קסאם, אחמד ג'עברי לראש הלשכה המדינית חאלד משעל נכתב כי קיים סיכוי לאיבוד שליטת חמאס בנעשה ברצועת עזה

העימותים הפנימיים בין חמאס לבין ארגונים המזוהים עם אל-קאעדה, שהובילו אף להטמנת מטען נפץ בסמוך לבית ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, מתחילים להפחיד את חמאס. אתר החדשות "פאל-פרס" המזוהה עם פתח דיווח (שבת) כי אחמד ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס – גדודי עז א-דין אל-קסאם, שיגר באחרונה איגרת לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שבה הוא הביע חשש מפני אובדן שליטה ברצועת עזה.

על פי הדיווח, שצוטט בהרחבה גם בעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", באיגרת נכתב כי המצב ברצועת עזה "הולך ומידרדר" וכי חמאס "הולך ומאבד שליטה על עזה". הוא כתב עוד כי באחרונה אירעו ברצועה פיצוצים, הרג של פעילי הזרוע הצבאית של חמאס וכן "אנרכיה ביטחונית". במכתבו מציין ג'עברי כי זו כבר האיגרת השנייה שהוא משגר בנושא זה. בנוסף הודה כי ארגונו ביצע מספר טעויות.

למכתבו הוסיף ג'עברי רשימה ארוכה ובה כל התקריות שבמהלכן חוסלו פעילי הזרוע הצבאית של חמאס בנסיבות לא ברורות או שעמדו בפני ניסיון חיסול. דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הכחיש בתוקף את קיומה של האיגרת הזו ותהה האם הגיוני שאיגרת כה חשובה וסודית תצליח להגיע לידי אתר זה: "מדובר בניסיון נוסף של חלק מכלי התקשורת לפגוע במוניטין של חמאס וביציבות בעזה".

מקורות פלסטינים העריכו בשיחה עם "א-שרק אל-אווסט" כי כל המעורבים בפיצוץ שאירע בסמוך לביתו של הניה הם פעילים בזרוע הצבאית של חמאס "שרצו להעביר מסר להניה ולא רצו בשום אופן לפגוע בו או באחרים". לטענתם, אין המדובר בחולייה נוספת משרשרת העימותים בין חמאס לבין הארגונים הג'יהאדיסטים המזוהים עם הזרם הסלפי.

בין חמאס לארגוני הזרם הסלפי מתנהלים מזה חודשים עימותים אלימים על רקע דבריו של בכיר בזרם הסלפי לפני מספר חודשים לפיהם ארגונו אינו מכיר בחמאס, וכי הוא פועל להקים נסיכות איסלמית ברפיח. מאז מתנהלים קרבות עקובים מדם, שכוללים גם מעצרים של עשרות פעילים סלפיים. בהודעה שפרסם לפני חודש הארגון הסלפי נמסר איום מפורש: "אנשינו גיבשו רשימת מבוקשים הכוללת את בכירי מנגנוני חמאס וממשלתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully