וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילץ את רכבו, לקה באירוע מוחי והוכר כנכה

גלעד גרוסמן

1.3.2010 / 12:08

י' נסע במסגרת עבודתו ורכבו שקע בחול, כשניסה לחלץ את הרכב לקה באירוע מוחי ונותר משותק. בניגוד לדעת המומחים במשפט, הוכר י' כנכה 100% בתאונת עבודה

בצעד יוצא דופן הכיר בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב באדם שסבל משבץ מוחי בזמן שדחף את מכוניתו כנכה עבודה, בניגוד לחוות דעת המומחים שהעידו במשפט. לאחרונה, בעקבות ההחלטה, נקבעו לו 100% נכות.

י' היה בעל עסק למכירה, תיקון ושירות למחשבים ניידים. באוגוסט 2002 נסע במסגרת עבודתו דרך החולות המחברים בין קרית מטלון לגבעת שמואל. כ-50 מטר לאחר הכניסה לחולות התחפר הרכב בו נסע. הוא ניסה לחלץ את מכוניתו, ולשם כך הניח קרשים מתחת לגלגלים הקדמיים ודחף את הרכב. בשלב זה הוא חש סחרחורת, התיישב לנוח והרגיש שאינו יכול ללכת. עוברי אורח חילצו אותו והזמינו אמבולנס שלקח לבית החולים, שם אובחן שי' עבר אירוע מוחי קשה, והוא נותר משותק.

י' פנה למוסד לביטוח לאומי וטען כי האירוע נגרם עקב עבודתו. הביטוח הלאומי דחה את התביעה וטען שי' סבל מיתר לחץ דם לפני הדחיפה, וכי האירוע המוחי קשור אליו ולא לדחיפה. הוא ערער על ההחלטה לבית הדין לענייני עבודה בתל אביב, באמצעות עורך הדין יואב אלמגור.

השופטת הדס יהלום מינתה שני מומחים רפואיים שיקבעו מהו הגורם שהוביל לאירוע, הדחיפה או מחלת יתר לחץ הדם. שני המומחים קבעו שמחלתו של י' היא הגורם המשמעותי לאירוע המוחי, אולם הוסיפו שככל הנראה ללא המאמץ הפיזי י' לא היה סובל מדימום במוחו. לפיכך, השופטת יהלום קבעה שהעובדה שהאירוע המוחי אירע סמוך לדחיפה מצדיקה הכרה בי' כנפגע עבודה. בעקבות הפסיקה, קבע לאחרונה הביטוח הלאומי 100%נכות לי'.

"שני המומחים שבית הדין מינה הכריעו בסוגיה הרפואית, באופן שלא קיבל את תביעת התובע. ואולם בית הדין קבע קביעה נכונה וצודקת, והעדיף שיקולי משפט על פני שיקולים רפואיים", אמר עורך הדין אלמגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully