וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי השמאל הביאו את רחוב השוהדה לת"א

אור ברקת ועומר רבין

25.2.2010 / 14:20

פעילי שמאל חסמו את רחוב פלורנטין בתל אביב כמחאה על ההגבלות ברחוב השוהדה בחברון. "לתושבי תל אביב אין סיבה לחשוש, חיילים חמושים לא ימנעו את תנועתם"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: בריגדת מארק אדלמן, קריינות: אילן שניג, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אם אתם גרים בשכונת פלורנטין בתל אביב והרגשתם הבוקר (חמישי) קצת כמו בחברון, כנראה שפעולות המחאה שביצעו מספר פעילי שמאל הצליחו. 16 שנים לאחר הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה והגבלות התנועה על הפלסטינים שהושתו עליהם בעקבותיו, ברחוב השוהדה בעיר, סגרו הבוקר מספר פעילי שמאל את רחוב פלורנטין בתל אביב על מנת להמחיש לתושבי העיר כיצד חיים הפלסטינים בחברון. "לתושבי תל אביב אין סיבה לחשוש, חיילים חמושים לא ימנעו את תנועתם ו'רחוב השוהדה' שלהם לא יהיה סגור למשך שנים", אמרו הפעילים. "לא כך המצב של התושבים הפלסטינים של חברון. הגבלות התנועה הפלסטינית ברחוב השוהדה החלו לאחר הטבח שביצע גולדשטיין וממשיכות עד היום".

הפעילים סיפרו כי "כמו המחסום הזמני הזה קיימים בגדה מאות מחסומים, אלא שהם נשארים לתקופות ארוכות, לפעמים למשך עשרות שנים. יחד עם החומה, המעצרים והריסת הבתים, מחסומים אלו הם צלע אחת ממערך האפרטהייד הישראלי". לדברי הפעילים, "אותם תל אביבים שיתעכבו לזמן קצר בדרכם יכולים להשתמש בזמן לחשוב על המדיניות שבה יש להם חלק".

גם במספר מוקדים ברחבי העולם יציינו היום את יום המחאה נגד חסימת רחוב השוהדה: בדרום אפריקה יזמה תנועת "פתחו את רחוב השוהדה" שנוסדה בשנים האחרונות (בהובלת צעירים מהקהילה היהודית) אירועים אשר יתקיימו בשעות הצהרים. בין השעות 13:00 ו-14:00 צפויים סטודנטים באוניברסיטת קייפטאון ובאוניברסיטת נלסון מנדלה בפורט אליזבת' להתאסף לאות הזדהות עם המאמצים לפתיחת הרחוב. "מדובר על יוזמה חשובה שנועדה להבטיח את חופש התנועה של הפלסטינים בעירם", אמרה לוואלה! חדשות קרלה גרין, פעילה בתנועה ומארגנת ההפגנות. "אנחנו מקווים שקולם של הצעירים בכל העולם שמתאחדים סביב המטרה יביא לשינוי כלשהו בדעת הקהל ובקרב ההנהגה בישראל".

בפורים 1994 נכנס ברוך גולדשטיין למערת המכפלה ופתח בירי לעבר המתפללים במקום. מהירי נהרגו 29 בני אדם ונפצעו 125. בעקבות תקלה בנשק לאר שהספיק לירות ארבע מחסניות הצליחו המתפללים להשתלט עליו ולהרגו. לאחר הטבח הוטל עוצר על הפלסטינים בעיר והוטלו עליהם מגבלות תנועה ברחוב השוהדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully