וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הספר בארץ נערכו לרעידת אדמה

יהושע בריינר, קובי מנדל

18.2.2010 / 5:39

תלמידים ב-4,000 מוסדות חינוך ברחבי הארץ ביצעו היום תרגיל מוכנות לרעידת אדמה. התלמידים התבקשו להסתתר מתחת לשולחנותיהם ולאחר מכן פונו לשטח פתוח

על רקע רעידת האדמה הקשה בהאיטי, בוצע הבוקר (חמישי) בבתי הספר ברחבי הארץ תרגיל מוכנות לרעידת אדמה. בתרגיל נטלו חלק כ-4000 מוסדות חינוך ברחבי הארץ בכל המגזרים. על התרגיל פיקחו קציני פיקוד העורף וכן רכזי הביטחון ברשויות המקומיות.

התרגיל התקיים בעשר בבוקר ודימה רעידת אדמה חזקה, כאשר על פי ההוראות, התלמידים נדרשו להכנס אל מתחת לשולחנות, ולאחר מכן הוצאו לשטח פתוח בחצר בית הספר. בשבועות האחרונים העבירו צוותי המורים בכל בתי הספר מערך שיעורים לעניין רעידת אדמה על מנת שהתלמידים יהיו מוכנים לשעת אמת.

במסגרת התרגיל השתמשו לראשונה במערכת המעניקה התראה של בין 5-20 שניות לפני רעידת אדמה. אורי בר חיים מרשות החירום הלאומית המשמש כראש חטיבת ההיערכות, אמר כי במסגרת התרגיל הוצגו יכולות המערכת לרעידות שהורכבה בבית הספר בכפר הבדואי סלמה שבגליל המערבי. "הרעיון הוא להתקינה בכל בית ספר בישראל. המערכת מאפשרת לנו לבצע לאחר ההתראה פעולות ראשוניות להצלת חיים. עד כה הותקנה מערכת כזו בבית ספר ברעננה והיא תוצב באופן ניסיוני בעוד כ-20 בתי ספר הנמצאים סמוך לשבר הסורי-אפריקאי ובהמשך יותקנו בבתי נוספים", אמר בר חיים.

"התרגיל עצמו תוכנן לפני כשנה, ללא קשר לאירוע בהאיטי", אומר ראש מחלקת אוכלוסיה בפיקוד העורף, אל"מ חיליק סופר. "רעידת האדמה בהאיטי רק חיזקה את המוכנות שלנו לאפשרות שהדבר יתרחש בארץ. צריך להבין שהאוכלוסיה בהאיטי לא הייתה מוכנה כלל לרעידת אמדה והם לא הכירו את ההנחיות כיצד להתנהג".

לדברי אל"ם סופר, האיום אליו מתכוננים בישראל הוא רעידת אדמה חזקה במיוחד בעוצמה של 7.5 בסולם ריכטר, במסגרתה יהרגו בישראל 16 אלף בני אדם וכחצי מיליון איש יישארו ללא קורת גג. "היו בממוצע בארץ רעידת אדמה קשה כל מאה שנים, אבל זה לא אומר שאפשר לנבא אותה, ולכן צריכים להיות ערוכים לכל אפשרות", אומר סופר. בתרגיל ישתתפו לראשונה גם מתנדבים מארגונים שונים ובהם יד שרה ועזר מציון, שצפויים לסייע לכוחות הביטחון בעת אירוע חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully