וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע אמהות, גרסת 2010

ארבע אמהות יוצאות אתיופיה הפגינו מול משרד רה"מ בדרישה להעלות ארצה את בניהם שנשארו בגונדר. "בידי נתניהו לקבוע אם חיינו ימשיכו בכאב או בשמחה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

לא כולם חוגגים את יום המשפחה: ארבע נשים, עולות מאתיופיה, הפגינו היום (ראשון) מול משרד ראש הממשלה בירושלים בדרישה להעלות ארצה את בני משפחותיהן אשר נותרו בעיר גונדר שבאתיופיה. כ-8,500 מבני שארית יהודי אתיופיה ממתינים בגונדר עד שתיבדק זכאותה לעלות ארצה. ראש הממשלה סירב להעלות להצבעה בממשלה את הצעתו של שר הפנים אלי ישי, לפיה תיבחן זכאותם לעלייה ארצה של 8,500 היהודים הממתינים באתיופיה.

הנשים עמדו מול משרד ראש הממשלה כאשר הן אוחזות בתמונות בניהן ובנותיהן שנותרו בגונדר. בני משפחותיהם של הנותרים באתיופיה כבר הגישו בקשה לעלייה עבור בני המשפחה, אך רובן המכריע של הבקשות כלל לא נבדקו.

מאמי אסרס, אחת האמהות שלא ראתה את בתה וודה כבר יותר משלוש שנים אמרה: "באנו להתחנן לפני ראש הממשלה לעזור לאמהות להתאחד עם ילדיהן. גם אנו כמו כל אימא אחרת רוצות את ילדינו לידינו".

ארבע האמהות ביקשו למסור לראש הממשלה מכתב שכתבו ובו ביקשו לסיים את הטרגדיה שלהן ולהעלות את ילדיהן ארצה. "אנו מבקשות להעלות ארצה את בנינו - את 8,000 היהודים אשר נותרו ממתינים לעלייה בגונדר בתנאים קשים ובכאב לב. כראש הממשלה, גורל ילדינו בידך. בידך לקבוע אם חיינו ימשיכו בכאב או בשמחה. אם נמשיך לחיות רחוקות מילדינו או נוכל לחבקם כמו כל אם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully