וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש על הצתת רכב השופט: "שפת הכח מדברת"

קובי מנדל

8.2.2010 / 11:50

נשיאת העליון ביניש התייחסה להצתת רכבו של שופט המחוזי בחיפה משה גלעד ואמרה כי "ישנה הסלמה כלפי שופטים, וזה חלק מהפגיעה במוסדות השלטון ובעיקר בביהמ"ש על כל מה שהוא מסמל. יש לרסן את הלשון המסיתה בטוקבקים"

תאגיד כאן

(צילום: אבישי גולן, באדיבות ערוץ 1. עריכה: דורון שטיין)

נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש הגיבה הבוקר (שני) על הצתת רכבו של שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, משה גלעד, סמוך לביתו בעכו. במפגש עם תלמידי י"ב בבית הספר הריאלי בחיפה אמרה ביניש כי עדיין לא ברור מה קרה אך "אין ספק שיש התדרדרות באלימות, ששפת הכח והאיומים מדברת". לדברי ביניש, "בכל מקום יש הסלמה כלפי שופטים, וזה חלק מערעור ופגיעה במוסדות השלטון ובעיקר בבית המשפט על כל מה שהוא מסמל".

ביניש הוסיפה: "אני לא רוצה ולא יכולה לומר מה צריך לעשות אך ברור שצריך לעקור את התופעה מהשורש. צריך לנהוג כבוד בכל המוסדות ולראות את הלשון המסיתה של אישים שונים, וגם טוקבקים, את זה צריך לרסן". ביניש הוסיפה כי "נושא ההצתה ייחקר. עדיין לא ידוע מי עשה ומה בדיוק נעשה, אך אין צורך לדבר על החומרה שבדבר. ניתן להליכים לפעול ואם יהיה מקום לכך תהיה תגובה שיפוטית".

לפנות בוקר הצית אלמוני את מכוניתו של שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, משה גלעד. המקרה אירע שעה שהרכב חנה סמוך לבית השופט בעכו, במרחק של כ-200 מטרים מתחנת המשטרה בעיר.

בעקבות המקרה קיים הלילה מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן הערכת מצב עם גורמים בכירים בפיקוד. לאור סקירות שהוצגו הוחלט לקבוע כי השופט גלעד מוגדר כמאויים ברמה גבוהה וכי נהלי האבטחה שלו יתואמו עם משמר בתי המשפט. "פגיעה בשופט ובכל גורם אחר במערכת אכיפת החוק היא פגיעה בסמל שלטון ופגיעה בדמוקרטיה", אמר מפקד המחוז, אשר התחייב כי "המשטרה תפעל בכל המישורים והאמצעים להגיע אל המבצעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully